Vera Denizcilik Şirketi'ne ait bir kuru yük gemisi, çarkçıbaşı hatası nedeniyle bir aydır İtalya'da bekliyor. Gemide arızaya neden olan çarkçıbaşı Tolga S., 6'sı Hintli 9 mürettebatla birlikte geminin sancak filikasıyla kaçtı. Geminin kaptanı ile 6 mürettebat ise kurtarılmayı bekliyor.
YANLIŞ YAKIT KULLANDI
İddialara göre; "Mv Oruç Reis" adlı gemiye, Estonya ve Litvanya'dan 31 bin 250 ton hurda demir yüklendi. Gemi, İzmir Aliağa'ya doğru sefere çıktı. Ancak çarkçıbaşının jeneratörlerde yanlış yakıt kullanması sonucu gemi İtalya'nın Cazorla açıklarında arıza yaptı. Yaşanan sorun üzerine şirket, gemiye yedek parça ve malzeme gönderdi. Çarkçıbaşı buna rağmen gemiyi hareket ettiremedi. Gemideki su deposunu boşalttı. Ardından da 3 Türk ve 6 Hintli mürettebatı yanına alıp geminin sancak filikasıyla kaçtı. Gemide kaptan Adnan Kadızade, 3 Gürcü ve 3 Türk mürettebatı mahsur kaldı.
'TERÖR ESTİRDİ'
SABAH'a konuşan Kadızade, Sicilya Adası'ndaki Pozallo Limanı'na 7 deniz mili (11 kilometre) kala demirlemek zorunda kaldıklarını belirterek "Geminin bu duruma gelmesinin ana sebebi çarkçıbaşı. Köprüde bana saldırdı, iki üç defa ikinci kaptana saldırdı. Köprü üstünde terör estirmeye başladı. Onun yüzünden iki jeneratör de yandı. 21 Temmuz'da Cazorla'nın 7 deniz mili açığında 3-4 gün sürüklendikten sonra 85 metrede trafiğin içinde demirledik. 4-5 günlük kumanyamız kaldı, ne yapacağız bilmiyorum" dedi. Vera Denizcilik Şirketi Genel Müdürü Seyfullah Dalgın ise gemiyle sürekli olarak irtibat kurduklarını ve en yakın zamanda gemiyi Aliağa'ya çektireceklerini söyledi. Dalgın, şirketin sadece romorkör masrafının 110 bin euro (360 bin lira) olduğunu açıkladı.
ÇARKÇIBAŞI NEDİR?
GEMİ makinelerinden kaptana karşı sorumlu kişidir. Dümen sisteminin verimli çalışmasını, onarımı ve bakımından sorumludur. Gemi kaptanına karşı emniyet payı dahil edilerek ve gelecek yakıt alma limanına kadar yetecek yakıtın bulundurulmasından sorumludur.