Boğaziçi Köprüsü üzerinde dün saat 13.20'de rüzgar hızının saatte 120 kilometreye ulaşması nedeniyle köprünün kuzey yönü (Asya'dan Avrupa'ya) tedbir amaçlı olarak ulaşıma kapatıldı. Kısa bir süre sonra köprünün güney yönünde trafik durdurularak, emniyet ve karayolları trafik ekiplerince köprü üzerindeki araçların kontrollü olarak boşaltılması sağlandı. Saat 14.00 itibarıyla Boğaziçi Köprüsü, yeniden trafiğe açıldı.
Rüzgar hızının saatte 70-80 kilometreye ulaştığı Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nde ise her ihtimale karşı trafik ve karayolları ekiplerince kontrollü olarak araç geçişleri sağlandı. Bu otoyol güzergahında Mollagürani Viyadüğü üzerinde saat 15.00'da devrilen TIR nedeniyle trafiğin otoyolun Avrupa'dan Asya istikametindeki güney yönünde geriye doğru birikmesine bağlı olarak Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nün güney yönünde trafiğin kapanmasına sebep oldu. Kaza noktasında yapılan çalışmalar sonucu yol 15.45 itibarıyla trafiğe açıldı.
Söz konusu köprülerde yüksek rüzgar hızlarında trafik, can ve mal güvenliği yönünden ''uyarı'' ve ''alarm'' tedbirleri şu şekilde alınıyor:
''Rüzgar hızının son 10 dakikalık ortalamada saatte 85 kilometre olması halinde Karayolları Bölge Müdürü ve ilgili bölge müdürü yardımcısına, trafik başmühendisi, Otoyol Bakım İşletme başmühendisi, Boğaziçi ve/veya Fatih Sultan Mehmet Köprüsü Bakım İşletme başmühendisi, Kavacık Otoyol Bakım İşletme Şefliğine, Trafik denetiminden sorumlu trafik denetleme şube müdürü ve Çevreyolu Trafik Denetleme ünitesine telefon ve e-mail ortamında bilgi veriliyor. Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü, Otoyol Bakım İşletme Başmühendisliği ve Trafik Başmühendisliği görevli ekiplerini yola sevk ederek ''uygulama alarmı'' verilmesini bekliyor.
Rüzgar hızının son 10 dakikalık ortalamada saatte 95 kilometreye ulaşması halinde ilgili görevlilere ''uygulama alarmı'' veriliyor. Yola sevk edilen görevli ekipler, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü için güneyden Harp Akademileri Tüneli-Gişeler çıkışı, kuzeyde Ümraniye Çamlık-Kavacık arasındaki emniyet şeritlerine, rüzgarda devrilme riski olan kamyonet, kamyon, TIR ve otobüslerin park ettirilmesini temin ediyor.
Aynı işlem Boğaziçi Köprüsü için Zincirlikuyu-Altunizade arasında da uygulanıyor. Uygulama alarmının trafik yönetim merkezince sona erdirilmesi durumunda bekletilen araçların hareket etmesine izin veriliyor.
Rüzgar hızının son 5 dakikalık ortalamada saatte 120 kilometre olması halinde ise ilgili görevlilere ''Köprüyü Trafiğe Kapatma Alarmı'' veriliyor. Yola sevk edilen görevli ekipler, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü için kuzeyde Kavacık kavşağından, güneyde de Fatih Sultan Mehmet Köprüsü gişe sahası girişinden yolu trafik akışına kapatıyor.
Boğaziçi Köprüsü için trafiğe kapatma işlemi, gişe sahası (kuzeyde) ve Beşiktaş katılım yolu hizasında (güneyde) yapılıyor. Köprünün trafiğe kapatma alarmının trafik yönetim merkezince sona erdirilmesi durumunda bekletilen araçların hareket etmesine izin veriliyor.''
Dünyadaki asma köprüler
Yapımına 1970 yılında başlanan Boğaziçi Köprüsü, 1973 yılında hizmete açıldı. Köprünün toplam uzunluğu 1560 metre, iki kule arası uzunluğu yaklaşık 1074 metre, deniz yüzeyinden yüksekliği de 64 metre.
Dünyanın en büyük asma köprülerinin uzunlukları ve açılış yılları ise şöyle:
Açıldığı
Köprü Ülke yıl Uzunluğu (m)
-------------------------- -------- --------- ------------
1- Akashi-Kaikyo Japonya 1998 1991
2- Xihoumen Çin 2009 1650
3- Great Belt Danimarka 1998 1624
4- Runyang Çin 2005 1490
5- Humber İngiltere 1981 1410
6- Jiangyin Suspension Çin 1999 1385
7- Tsing Ma Köprüsü Hong Kong 1997 1377
8- Verrazano Narrows ABD 1964 1298
9- Golden Gate ABD 1937 1280
10-Yangluo Çin 1937 1280
11-Höga Kusten İsveç 1997 1210
12-Mackinac ABD 1958 1158
13-Huangpu Çin 1957 1108
14-Minami Bisan-Seto Japonya 1988 1100
15-Fatih Sultan Mehmet Türkiye 1988 1090
16-Balinghe Çin 2009 1088
17-Boğaziçi Türkiye 1973 1074
18-George Washington ABD 1931 1067