BİMER aracılığıyla devlet kurumlarına şikayetlerinizi ve isteklerinizi bildirmek artık çok basit. BİMER üzerinden yapacağınız her türlü müracat doğrudan ilgili birime iletiliyor. Bu sayede sorunlarınız en kısa sürede çözüme kavuşturuluyor. Bimer sayesinde devlet kurumları artık hizmetleri ayağınıza çok daha kısa sürede getiriyor. Peki BİMER nedir ve nasıl kullanılır? Bimer başvuru sorgulama nasıl yapılır? İşte detayları!
Bimer başvuru sorgulama nasıl yapılır?
Bimer üzerinden yaptığınız bir başvuruyu takibe alarak, başvurunuzun yerine ulaşıp ulaşmadığını kontrol etmeniz mümkün. Bunu üç yoldan yapabilirsiniz. Bunlardan ilki BİMER ana sayfa'yı kullanmak.
www.bimer.gov.tr adresine giriş yaptığınızda sağ üst köşede "Başvuru yap" ve "Başvuru sorgula" başlıklarını göreceksiniz. Başvuru sorgula başlığına tıklayarak TC Kimlik No ile başvuru sorgulamanızı kolayca yapabilirsiniz.
Başvuru sorgulama için ikinci yol ise e devlet sistemine giriş yapmak. E-Devlet üzerinden verilen e hizmetler arasında BİMER başlığını göreceksiniz. Bu başlığın altında ise BİMER başvuru sorgulama başlığı olacaktır. Bu başlık üzerinden BİMER üzerinden yaptığınız başvuruların takibini yapabilirsiniz.
Dilerseniz ALO 150 numaralı telefonu arayarak da BİMER üzerinden başvuru yapabilir, veya yaptığınız başvurunun takibini yapabilirsiniz.
BİMER BAŞVURU VE BAŞVURU SORGULAMA YAPMAK İÇİN TIKLAYIN!
Bimer nedir?
"Başbakanlık İletişim Merkezi" (BİMER); bilişim ve iletişim teknolojileri kullanılarak hayata geçirilen bir halkla ilişkiler uygulamasıdır. BİMER, Başbakanlık Bilgi İşlem Başkanlığınca yazılımı gerçekleştirilen bir program ile web sayfası üzerinden kullanılan bir sistem olup, vatandaş ile devlet arasındaki iletişim kanallarını açık tutarak, müracaatların her zaman ve her yerden yapılabilmesini mümkün kılmaktadır.
Bimer nasıl çalışır?
BİMER uygulaması bir yazılım ile web üzerinden yürütüldüğü için yurdumuzun en ücra köşesinden yapılan müracaat ve bu müracaata ilişkin yapılan işlemler Başbakanlık'tan koordine ve takip edilebilmektedir. BİMER sisteminde Valilik ve Valilik kapsamındaki Kaymakamlık, İl Müdürlüğü ve Bölge Müdürlükleri ile Bakanlıkların Merkez Teşkilatı, Genel Müdürlük, müstakil Başkanlık/ Daire Başkanlığı ve yine Bakanlıkların bağlı, ilgili ve ilişkili kuruluşlarına kullanıcı adı ve sisteme giriş şifresi tahsis edilmiştir. Kamu kurum ve kuruluşlarında görevli tüm kullanıcılar, her gün kullanıcı adı ve şifresi ile BİMER programına girmekte ve o gün kendisine gelen müracaatların işlemini yapmaktadır.
ALO 150 nedir ve nasıl çalışır?
Sabit telefonlardan ve cep telefonlarından Alo150'ye ulaşmak için 150 çevrilir. "Alo 150" hangi ilimizden aranırsa, o ilin valiliğindeki görevli halkla ilişkiler personeli telefonu açmaktadır. Telefonla arayan vatandaşın kişisel bilgileri ve müracaatının konusu elektronik ortama kaydedilir. Daha sonra kayıt altına alınan bu müracaat Valilik'teki yetkili tarafından Kaymakamlık, İl Müdürlüğü veya Bölge Müdürlüğü'ne sistem üzerinden gönderilir. Gönderilen müracaat ilgili Kaymakamlık, İl Müdürlüğü veya Bölge Müdürlüğü tarafından sonuçlandırılır ve başvuru sahibine cevap verilir. "Alo 150" numarasına yapılan müracaat herhangi bir Bakanlığı veya Başbakanlığı ilgilendiriyor ise söz konusu başvuru ilgili valilikte görevli halkla ilişkiler personeli aracılığı ile sistem üzerinden Başbakanlığa ya da ilgili Bakanlığa gönderilir. Buradaki değerlendirme sonrasında müracaat Bakanlık yetkilisi tarafından ilgili birime sistem üzerinden gönderilerek sonuçlandırılır ve vatandaşa cevap verilir. Verilen cevaba ilişkin detaylar sisteme kaydedilir.