 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
Tel: 0537 660 71 21 | Fax: 0212 280 05 51 | SMS: UT yaz boşluk bırak mesajını yaz 4122'ye gönder |
|  |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|

Irak, Kulak gitmek gelmek
Bizatihi Iraklılardan, işgalci ABD ve İngiltere'den sonra "En çok ölü veren ülke" olduk. Kararlı ve acı adımlarla... Çünkü orada olmak, "pastadan pay kapmak", ABD'lilerin ihtiyaçlarını gidermek, taşeronlukları alabilmek, "business" bilmek gerekiyor. Çünkü şirketlerimiz kazanç, yetişmiş yahut vasıfsız insanlarımız "ölümüne ekmek" peşinde. Ve bir uçak düştüğünde üç ihtimal düşüveriyor: * ABD'liler vurdu; yanlışlıkla. * Direnişçiler vurdu; bilerek. * Ucuz, kötü, sabıkalı uçakla hava koşulları buluştu.
"Hepsinin mümkün olduğu" bir coğrafyaya gidiyor bu insanlar. Ölenler öldü ve gidecekler yine gidecek. Mümkün çünkü; ABD'liler gerçekten vurabilir: Irak'taki en önemli, en işlek ABD hava üssü Beled ile yanı başındaki büyük Anaconda kampı orada. 20 bin ABD askeri ile çok sayıda silah, mühimmat, uçak, helikopter de oralarda. Esas önemlisi, Beled ve Anaconda, sık sık havan ve füze saldırısına uğruyorlar. Cevap veriyorlar elbette. Bu yüzden adı, bu silahlardan türetilmiş bir kent adına, "Mortaritaville"e çıkmış. Direnişçiler gerçekten vurabilir: Yukarıdaki nedenlerden dolayı. En önemli lojistik üsse gelen uçakları hedef alabileceklerinden dolayı. "Kulak İnşaat" daha önceli bir personeli kaçırılarak, "Irak'taki işleri bırakıp çekilmesi" için tehdit edilen firmalardan. Ve ABD'lilerle en yakın çalışanlardan. Nitekim bizzat Anaconda'da iki bin küsur metrekarelik eğlence merkezi de dahil iş yapanlardan. Uçak gerçekten uçan (ve düşen) tabuttur: Bu neredeyse en kuvvetli ihtimal. 40 yıllık, dökülen, yenisi üretilmeyen ve Gaziantep'te bu nakliyat için bekletilen, bakımı meçhul, Moldova özel havayolu şirketinin bir Antonov 26 B'sinden söz ediyoruz. Kargolaştırılmış ama yükü de yüklenen ve birer koli gibi insan taşıyan kelepir uçak. Ama "şirketin patronu" da orada. Yani "cinayet ile intihar" sanki bir arada. Bile bile değil belki; derin bir aymazlıkla.
Bu vesileyle "acılı şirket"in,"Kulak İnşaat"ın profili orta yere geliyor. Çok sayıda başka işinin yanında (Carrefour binaları gibi), İncirlik Üssü'nün gedikli inşaatçılarından. Daha önemlisi, KBR'nin "iş ortağı". KBR, eski adıyla Kellogg, Brown and Root", ABD'nin ve ABD işgallerinin en tartışmalı, en çok iş kazanan ama en fazla şaibeyi barındıran şirketlerinden. Ana şirketi Halliburton'la birlikte. Savaşı ve işgalleri hazırlayan ekibin ağır topu, ABD Başkan Yardımcısı Cheney'in büyük servet yaptığı şirket. Irak'ta ihaleleri kayırmayla kaptığı söylenen, denetimlerde çok sayıda şaibesine rastlanan grup. İnşaat işine, "özel güvenlikparalı askerlik" de bulaştıran bir şecere. Kulak İnşaat ise, KBR ile yaptığı işlerde zaman zaman "kaçak işçi getirmek"le suçlanmış. Filipinler hükümeti, oradaki temsilcisi aracılığıyla, hem oradaki makamları, hem KBR'yi, hem de uçak kazasında ölen İsmail Kulak'ı uyarmış: "Çok sayıda Filipinliyi, kaçak işçi, kaçak şoför olarak Irak'a sokan şirketlerden biri Kulak'tır" diye.
Biliyorum; bunların hiçbirinin acılı aileler, patronlarından birini, çok sayıda çalışanını kaybetmiş bir şirket için şu ara hiçbir önemi, kıymeti yok Gidenler, gelmeyecek. Ama hala gidenler var. Belki, savaşmadan bu kadar çok ölmemizin, piyasaya bu denli kurban olmamızın, iki ateş arasında kalmamızın, ucuz uçaklarla daha çok kar kovalamamızın bir tartışması olur.
|
|
 |
|
|