'Toplumsal sorumluluk' projeleri şirketlerin toplum tarafından onaylanması için seçilen yollardan biri. Şirketlerin kârlarının bir kısmını toplumsal yarar için harcamaları lehlerinde sempati, değer ve bağlılık oluşumuna yardımcı olur. Ne zaman? Doğru proje, doğru yöntemle uygulandığı zaman. Bazı toplumsal sorumluluk projeleri ise 'gösteri' aracı olmaktan öteye gitmiyor. İki yıldır gösterişli mekanlarda, önemli kişilere sunulan projeler var. Ulusal ve uluslararası ortama taşınıyorlar. İddiaları ise farkındalık yaratmak. Sonra? Çözüm, iyileşme, topluma katkı olarak geri dönüş yok. İhtiyaçlarakarşılıkgelmeyenprojelerşirketleredeğerolarakdönmez,bubir.Çözümyollarıönermedenfarkındalıkyaratmaktehlikelidir,buiki. Doğru projeler yok mu? Var. Sabancı, Koç, Turkcell (Çukurova'dan ayrı algılamayla), Doğuş geri dönüşlü proje araştırmalarında ilk sıralarda. "Aile İçi Şiddete Son" kampanyasıyla kendi medyasında gürültü koparan Doğan Grubu'nun adı bile geçmiyor. Kampanya/proje sokağa indirilmedikçe, şiddet gören kadın, çocuk, (bazen) erkek sayısında, hastanelere, polise gelen rakamlarda düşme saptanmadıkça, proje gösteri aracı olmaktan öteye gitmez. Sonuç getirmeyen, gösteriden ibaret projeler şirketlerin güven ve inandırıcılıklarını sarsar. Bir toplumsal sorumluluk projesinin mutlaka tüm toplumu hedeflemesi de gerekmez. Eğer kampanya samimi ise yapılması gereken, ölçümü zor bu tür işlerde pastayı dilimlere bölmektir. Bir il, bir ilçe, bir mahalle vs. Toplumsalsorumlulukprojesineşirketitaşıtmayakalkarsanızprojeçöker.Şirketinprojeyitaşımasıgerekir.Yanitoplumakatkısağlamayıamaçlıyorsanızkasabatüccarımantığınıaşmalısınız.