  |
|
Taslak böyle olursa
İki haftadır üzerinde durduğumuz, devletten tarifli ve adrese teslim ihale için sonunda Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) Genel Müdürü Mahmut Tekin'den tatmin etmeyen bir ses çıktı. Dün basın toplantısı yapan ve öncesinde bir açıklamada bulunan Tekin bakın ne diyor; 'Değişik basın organlarında yer alan yazılarda ifade olunan 'İhale Şartnamesi' kurumun bu konudaki çalışmalarına hazırlık teşkil edecek bir taslaktan, ön çalışmadan ibarettir.' Birilerini tarif ettiklerini, ihale kriterlerini neye göre belirlediklerini neden izah etmiyor? Peki bu işin taslağı böyle olursa, gerçeği nasıl olur? Bir düşünün bakalım. Erkan Mumcu'nun AK Parti'den ve Turizm Bakanlığı'ndan istifasından sonra (iktidardayken değil) dili çözülen köşe yazarlarımız da düşünürse iyi olur. DHMİ Genel Müdürü Mahmut Tekin, TepeAkfenVie (TAV) Konsorsiyumu'nun Dış Hatlar Terminali'ni 2 Temmuz 2005'te devretmesinden sonra, terminalin işletimine ait ihaleye ilişkin bir onay ve kararları henüz bulunmadığını da söylüyor. Böyle bir kararı verecek, şartnameye resmiyet kazandıracak konuma gelmediklerini, 'Torba Yasası'nı beklediklerini kaç defa yazdık. Mesela, iki hafta önce yasa çıkmış olsaydı, DHMİ hangi ihale şartnamesiyle karşımıza çıkacaktı? Bu ihale şartnamesi medyada bu şekilde haber olmak yerine, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı'nda olduğu gibi polisin eline geçmiş olsaydı, bugün Ulaştırma Bakanlığı ve DHMİ'den kaç bürokrat sorguya alınabilirdi? Merak ettiğimi şu; Bakü-Tiflis-Ceyhan Petrol Boru Hattı'nı geciktiren şirketlerle TAV'ın, DHMİ'nin biri ilişkisi olabilir mi? Veya iki bakanlık, bu konuda bir ortak araştırma neden yapmıyor?
|