Koalisyon arayışları, o varsa ben yokum, o yoksa ben varım söylemleri... İşbirliğine kapıyı kapayanlar, filan formüle pencere açanlar... Siyasi tabanına fiyakalı mesaj gayretleri, seçmenin şirinlik için libidosu yüksek yeni sayfalar...
Neler oluyor? Olan şu: Kafalar hayli karışık. Artık tek parti yok. Fakat ortada koalisyon da yok. Henüz... Tam da bu noktada bir yöntem öneriyorum... Hazır Google'da en fazla aranan kelime "koalisyon" iken... Tıpkı bu arayışlarda çok fazla dallanıp budaklanan, tacizci siteler dâhil web'de kaybolanların yaptığı gibi... Ana Sayfa'ya dönün...
Ana Sayfa değişmemiştir: "Güçlü Türkiye ihtiyacı."
Üstelik bu "Güçlü Türkiye" ihtiyacının daha da belirginleştiği bir döneme girmişken... Dünya, bizi beklemiyor, dönüyor... Dönerken pek çok fırsatı sunarken pek çok tehdidi de gündeme taşıyor.
Küresel krizin artçı adımları geçmiş değil. AB'nin durgunluktan çıkış arayışları, ABD'nin transatlantik anlaşması gayreti, Çin'in dünya ekonomisinde değiştirdiği dengeler ve daha da çetin hale gelen rekabetçi ortam... Orta gelir tuzağından çıkma gayreti "patinaj" ile verimsiz hale gelmiş Türkiye, ikinci sıçrama için yapısal reformlarını planlamış ve bunları hayata geçirecek stratejik eylem planları... Havalanmak için pistte yol alıyorken hız kesmek, akla yakın bir tercih olamaz.
Zira Türkiye uçağı, "geri dönülecek noktayı" çoktan geride bıraktı.
Bu durumda Ana Sayfa'nın net mesajı, kafası karışanların zihninde yer etmelidir. Güçlü Türkiye ihtiyacını karşılayacak hükümet...
Sandıktan çıkan matematiğin bütün türevleri masadadır ve bu noktada koalisyonun enerjisi uzlaşma olduğuna göre, dilimiz de buna uygun değişmelidir.
Uzlaşmanın dili benzerlikler üzerinde diyalogdur.
Zihin yapısı "ayrışma" olanların tercihi ise "farklar" üzerinden yürümektir ve çözümsüzlüğü tanımlar.
Ana Sayfa'nın koalisyon arama algoritması da basit olmalı: "Güçlü Türkiye İhtiyacı" için diyalog...
Ancak 2 monoloğun 1 diyalog etmediğini unutmayarak...