Türkiye'de bugünden itibaren yeni bir dönem başlıyor... Recep Tayyip Erdoğan'ın liderliğinde ve Binali Yıldırım'ın Genel Başkanlığında yeni bir döneme giriyor Adalet ve Kalkınma Partisi. Erdoğan'ın Devlet Başkanlığında ve Yıldırım'ın Başbakanlığında yeni bir döneme giriyor Türkiye Cumhuriyeti Devleti...
***
Önümüzdeki dönem aynı zamanda bir
Mühendis Başbakan dönemi olacak... Mühendis Başbakan'ın döneminde sürekli
mega projeler konuşulacak... Dev mühendislik projeleri ve daha çok kalkınma konuşulacak bu dönem... Ve tüm dünyada ses getirecek
olağanüstü büyüklükteki yatırımlar konuşulacak...
Bu yatırımları asla devlet yapmayacak. Özel şirketlerimiz bu yatırımları yapacak ve devletin kasasından 1 TL bile çıkmayacak... Binali
Yıldırım sürekli
hayal dahi edilemeyen projeleri gerçekleştirmek istediğini söyleyen bir adamdır. İnşallah bu dönem
o hayal dahi edilemeyecek muhteşem projelerin
dönemi olsun ve Gezi olaylarından beri
3 yıldır patinaj yapan Türk ekonomisi yeniden şahlansın...
***
Türkiye'yi şahlandıracak dev projelerin başında Sokullu Mehmed Paşa döneminden beri tasavvur edilen
500 yıllık rüya Kanal İstanbul geliyor. Maalesef Kanal
İstanbul projesi konusunda son dönemde yavaş davranıldı. Artık gaza basmanın zamanıdır.
Ben bu projenin tüm safhalarını geçen sene İzmir'de Binali Yıldırım'dan bizzat ve detaylarıyla dinlemiştim. Eğer Binali
Bey'in bana anlattığı şekilde tüm dolaylı teferruatlarıyla
hayata geçerse bu çılgın proje
Türk ekonomisine 100 milyar doların üzerinde bir katkı sağlayacak. İnanılmaz
bir ekonomik hareketlilik ve ticari canlılık oluşacak...
***
Peki nasıl hayata geçecek Kanal İstanbul? Gazetemiz SABAH'ın 13 Nisan 2013'te açıkladığı güzergâh ile aynı olan projede yeşil alanlar, ulaşım ağı, havalimanıyla bağlantı ve yat limanları yer alacak. İstanbul'un çok büyük kısmını adaya dönüştürecek
Kanal İstanbul 10 milyar dolar civarına mal olacak ama dediğim gibi dolaylı katkılarıyla birlikte 100 milyar doların üzerinde para getirecek ülkemize...
***
Aslında Kanal İstanbul'un fizibilite çalışmaları çoktan tamamlandı ama son dönemde dediğim gibi lüzumsuz bir bürokratik duraklama oldu. Karadeniz ve Marmara'nın yapay bir boğazla bağlanacağı projeyle yerli ve yabancı birden fazla şirket ilgilenirken, Çinli, İtalyan ve Rus firmalarla ön görüşmeler yapıldı. Daha önce Silivri, Ortaköy, İnceğiz, Gökçeli, Çanakça, Dağyenice olarak tespit edilen proje arazisinden Karacaköy ve Evcik Barajı'ndan Karadeniz'e bağlanan bölümde istimlak edilecek arazilerin çokluğu nedeniyle vazgeçildi. Proje, planlamalara göre Küçükçekmece, Başakşehir ve Arnavutköy ilçelerinden geçerek Karadeniz ile Marmara Denizi'ni birbirine bağlayacak. Bu projeyle kirlenen Küçükçekmece Gölü kanala katılacak, Sazlıdere Barajı ise devre dışı kalacak. Yol üzerinde hiç orman arazisi bulunmaması da güzergâhın bir diğer avantajı. Kanal İstanbul ve yeni şehri kapsayan 38 bin 500 hektarlık alanın imar planları Büyükşehir Belediyesi'nce hazırlanıyor şu an...
Kanal İstanbul projesi 2019 Ağustos ayına kadar istenirse bitirilebilir. Erdoğan ve Yıldırım eğer şu bürokratik vesayet duvarlarını yıkıp geçebilirlerse bu işi yaparlar. Millet de Erdoğan ve Yıldırım'dan bunu istiyor. Bürokratik prangalar Türkiye'yi mahvetmesin artık. Mühendis Başbakan dönemi hayırlı olsun...