YAZARLAR

10 Aralık 2012, Pazartesi
Çıplak Otomobiller
ERAY ÖZGÜR Çıplak Otomobiller
Yazarın Tüm Yazıları
Ülkede üretilen otomobiller, tüm parçalarının yer aldığı kitlerle limanlarda gemilere yüklenerek denizaşırı pazarlara gönderiliyorlar. Burada teslim alınan otomobiller ülkedeki montaj tesisinde birleştirilerek "yerli" üretiliyorlar. Bu yöntemle başlıca amaçlardan biri, ithal otomobillerin yüzde 300'lere kadar vergilendirildiği bazı pazarlarda yerli otomobil teşvikinden yararlanıp çok daha kelepir fiyatlarla satılabilmek. Bunu duyunca ilk başta sanki kanunlardaki boşluklardan faydalanıyorlar ve kurnazlık yapıyorlar gibi düşünebilirsiniz ama olay montajın yapıldığı ülkeyle yapılmış bir anlaşma. Bu sayede hem yerli tedarikçilere ticaret hacmi doğuyor hem de istihdam artıyor. Bizim şahane vergi sistemimizi düşününce sanki böylesi bize de uygulanır mı diye sordum kendime. Sonuçta Türkiye Avrupa'nın Doğu'ya açılan kapısı. Gemicikler Akdeniz'den veya Karadeniz'den gelip buralardaki montaj hatlarına parçalarını indirseler, Türkiye de Orta Doğu'nun otomotivdeki üretim ve lojistik merkezi olsa hoş olmaz mı? Olur da etrafımızdaki ülkeler de istikrar olmadıktan sonra hayali bile imkansız.

BİZE BİR RAPOR LAZIM
Ülkelerin gelişmişliklerinin göstergelerinden biri de, neyi ne kadar kayıt altına alabildikleridir. Türkiye'de kayıt dışı pek çok şey var. Bunlardan biri de teknik muayeneden geçen araçların zayıf nokta istatistiği. Almanya'daki TÜV bu yılki sağlamlık raporunu yayınladı. Raporda 2-3 Yaş kategorisinde en sorunsuz VW Polo, 4-5 Yaş kategorisinde Toyota Prius, 6-7 Yaş kategorisinde Porsche 911, 8-9 Yaş kategorisinde Porsche 911 ve 9-10 Yaş kategorisinde yine Porsche 911 en sorunsuz otomobiller olarak belirtilmişler.
Umarım en kısa zamanda bizim de Türkiye koşullarına göre düzenlenmiş böyle bir raporumuz olur.

HAFTANIN ŞARKISI
CAN GOX – HAYDAR HAYDAR
Kaybedenler Kulübü'nün film müzikleriyle tanıdığım Can Gox, Nesimi'nin Haydar Haydar'ını bambaşka bir şekle sokmuş. Ya sevilir ya da nefret edilir.


SON DAKİKA