YAZARLAR

09 Ocak 2012, Pazartesi
Küreselliğin Dayanılmaz Cazibesi
ERAY ÖZGÜR Küreselliğin Dayanılmaz Cazibesi
Yazarın Tüm Yazıları

IHS Global Insight'ın 2011 projeksiyonu verilerine göre yapılan listede Toyota Corolla yaklaşık 1.02 milyonluk satışıyla 2011'in en çok satılan otomobili olarak listenin zirvesinde yer alıyor. Buraya kadar pek de şaşılacak bir durum yok. Zira Japon kompakt modeli, ilk günden bu yana toplamda bugüne kadar en çok satılan model. Listenin ikinci s ı r a s ında Corolla'nın hemen arkasında 1.01milyonluk tahmini satışıyla Hyundai Elantra yer alıyor. Elantra'nın elde ettiği bu başarı bence Corolla ile karşılaştırılmayacak kadar büyük.Zira araç, Corolla kadar yüksek bir çeşitlilik sunmadan bu başarıyı elde etmiş. Avrupa'nın gelişmiş pazarlarında satılmadan bu başarıyı elde etmek gerçekten önemli bir olay.

Listede ilginç bir detay olarak Kia Rio'nun da beşinci sıraya yerleşmiş olması. Üstelik toplam satışların büyük bir kısmını güncel nesil yollara çıkmadan önceki nesil oluşturuyor. Yani Rio daha büyük başarılara gebe. Ford Focus ve Fiesta sırasıyla listenin dördüncü ve altıncı sıralarını alırken, dokuzuncu sırada yine tanıdık bir yüz olan Chevrolet Cruze yer almış. İki yıl önce listenin beşinci sırasını kapan Honda Civic, bu yıl ilk ona giremezken, bu durumda Japonya'daki depremin ve Tayland'daki sel felaketinin de etkisi var. Listede öne çıkan modellere bakıldığında hepsinin ekonomik ve küresel modeller olduğu dikkat çekiyor. Uzun yıllar boyunca küresellik yerine lokal pazarlara yönelik modeller geliştiren markalar artık başarıyı herkese hitap eden modellerde arıyorlar. Ülkeler ve kültürler arasındaki sınırlar kalktıkça olması gereken de zaten bu…

SON DAKİKA