Star Citizen'ın ruhani varisi Squadron 42 tamamlandı
Star Citizen'ın varisi Squadron 42'nin, 10 yılın ardından genel hatlarıyla tamamlandığı duyuruldu.
CitizenCon 2953 etkinliğiyle kovuğundan çıkan ve 10 yıldır geliştirilmekte olan oyunlarını tanıtan Cloud Emperium cephesi dur durak bilmiyor. Star Citizen ve Squadron 42'ya güç veren oyun motoru StarEngine'in 24 dakikalık demo videosunun ardından şimdi de Squadron 42 yeniden gündemde.
Cloud Imperium ekibinin özellikle vurguladığı yükleme ekranı olmadan yaşayabileceğimiz uzay deneyimi, tek oyunculu senaryosu Squadron 42 için de geçerli olacak.
Squadron 42, Star Citizen ve Wing Commander'ın ruhani varisinin single player versiyonu olarak karşımıza çıkıyor. Oyunu oluştururken ana fikir olarak sürükleyici, sinematik, güzel ve kusursuz bir deneyime odaklanan yapımcılar, oyunda bir kez bile yükleme ekranı olmamasını her fırsatta vurguluyor.
Her iki oyun da şu anda Alpha geliştirme aşamasındayken, Squadron 42 cephesinden yeni bir açıklama geldi ve oyunun tartışmalı uzay simülasyonunun kampanya kısmının, oyunun duyurulmasından on yıldan fazla süre geçtikten sonra nihayet "tamamlandığını" duyurdu.
Squadron 42, aslen 2012'de üzerinde çalışılmaya başlanan orijinal Star Citizen Kickstarter kampanyasının bir parçası olarak duyurulmuş ancak ana oyundan ayrılarak bağımsız bir hikaye oyununa dönüşmüştü. Ardı ardına gelen ertelemelerin ardından da uzun süreli bir sessizliğe gömülmüştü.
Cloud Imperium Games 2015 yılında, Hollywood'un gözde oyuncularından Mark Hamill, Gary Oldman ve Gillian Anderson gibi yıldız isimlerin oyuncu kadrosuna katıldığını müjdelemişti. Andy Serkis, Ben Mendelsohn, Mark Strong, Harry Treadway, Jack Huston ve John Rhys-Davies gibi diğer oyuncuların da Chris Roberts'ın Wing Commander serisinin eklenmesiyle beraber, oyuncu kadrosunu da görebileceğimiz gösterişli sinematik fragmanlar yayınlandı.
Şimdilerde bir nevi kış uykusundan uyanan oyun için yeni videolar ve açıklamalar, oyuncuların merakını yeniden körüklemeye yetti.
"İşin kaba kısmı sonunda bitti" minvalinde bir açıklamayla, geçen 11 yılın ardından Squadron 42 için sonunda 'kara göründü' nidaları atmaya başlayabiliriz. Belirli bir çıkış aralığı verilmediği için kesin bilgi veremiyor ve bu açıklamaların artık huysuzlanmaya başlayan oyuncuların ağzına çalınan bir parmak bal olmamasını umut ediyoruz.
Sonunda iyileştirme aşamasına geçen oyundan paylaşılan 26 dakikalık video şu şekilde:
Cloud Imperial'dan yapılan, ""Squadron 42'nin artık tamamlandığını duyurmaktan dolayı heyecanlıyız. Parlatma aşamasına geçerken, benzeri görülmemiş sinematik bir macera sunmak adına oyun deneyiminin tüm yönlerini optimize etmeye ve ince ayar yapmaya odaklandık. Bu dönüm noktasını kutlamak için, dünyanın dört bir yanından çekirdek geliştirme sorumlularımızı hislerini paylaşmak üzere bir araya getirdik. Squadron 42'ye devam eden desteğiniz için teşekkür ederiz." açıklamasını aklımızın bir köşesine not edip, radarımızı Star Citizin'a çevirecek olursak; şu anda oynanabilir olsa da hala geliştirme aşamasında olan oyun da bir yandan video oyun tarihindeki hem en iddialı hem de en tartışmalı projelerden biri olarak görülüyor.
Fiyatları yüzlerce dolardan başlayan uzay gemileri gerçekçi bir uzay similasyonu vaad etse de, oyun içindeki buglar ve serverlardaki gecikmeler oyuncuları bıktırma noktasına getirmiş durumda.
Her iki oyunu da ele aldığımızda, her ne kadar Squadron 42 için campaigne kısmının tamamlandığı söylense de hangi oyunun daha önce çıkış tarihini müjdeleyeceğimizi biz de kestiremiyoruz.