Z kuşağının tercihi TikTok ve Instagram oldu
Google'ın yaptığı araştırmaya göre Gen Z'nin yaklaşık yüzde 40'ı arama yapmak için TikTok ve Instagram'ı tercih ediyor.
Son zamanların popüler sosyal medya uygulaması TikTok, en hızlı büyüyen platformlardan biri oldu.
Getirdiği özelliklerden ilham alan rakipleri benzer yenilikler geliştirerek kullanıcılarına sunuyor.
Google'ın kıdemli başkan yardımcısı Prabhakar Raghavan, Fortune Beyin Fırtınası Teknoloji konferansı'na Google'ın iç çalışmalarına göre, "gençlerin neredeyse% 40'ı öğle yemeği için bir yer ararken Google Haritalar'a gitmiyorlar veya Arama yapmıyorlar, Tiktok'a veya Instagram'a gidiyorlar." açıklamasında bulundu.
Google, bu istatistiği Insider'a doğrulayarak, "genel ve özel arama motorlarının yanı sıra özel uygulamalar da dahil olmak üzere bir dizi kaynaktan güçlü bir rekabetle karşı karşıyayız." ifadesinde bulundu.
Google, bir kullanıcının kamerasını bir ekran üzerinde kaydırarak daha geniş bilgi toplama yeteneğine sahip ve genç kitleye hitap edeceği yeni bir arama motoru üzerinde çalıştıklarını duyurdu.