|
 |
 |
 |
Red Bull Air Race İstanbul, 29 Temmuz 2006
İstanbul yarışı Altın Boynuz, yani Haliç üzerinde, Eski Galata Köprüsü ile Atatürk Köprüsü arasında 29 Temmuz'da düzenlendi.
Istanbul Air Race'e 1.5 milyon izleyici katıldı Amerikalı pilot Kirby Chambliss'in bu sezon üçüncü defa Red Bull Air Race'i kazanmasını izlemek için 1.5 milyon izleyici, İstanbul Türkiye'deki Haliç kıyılarını doldurdu.
Her ne kadar Bonhomme, yeni Edge 540'ıyla, şimdiki Dünya Serisi şampiyonu Amerikalı Mike Mangold ve Macar Peter Besenyei'ye katılarak Air Race'in önde gelen pilotları arasına doğru başarılı bir hareket yapmış olsa da, Chambliss'in çarpıcı zaferi, Serilerin favorisi olarak statüsünü daha da pekiştirmiş oldu.
Saatte 400 kilometrenin üzerinde hızla uçan dünyanın en iyi pilotları, uluslararası serilerin beşinci ayağındaki puan kazanma mücadelesinde zamana karşı yarıştılar. Chambliss şu an itibarıyla Dünya Serileri sıralamalarında toplam 22 puanla önde yer alırken, Besenyei ve ardından da Mangold kendisini yakından takip ettiler. Bonhomme'un sadece 0.48 saniye farkıyla Chambliss'in ardından geldiği yarışta sonuçlar, Red Bull Air Race tarihinin birbirine en yakın skorlarıydı. Bir Hava Kapısına (Air Gate) çarparak 10 saniye ceza alan Mangold ise zirveyi kıl payı kaçırdı.
Galibiyeti neticesinde son derece heyecanlanan Chambliss heyecanını şöyle ifade ediyor, "Bugün çok şanslıydım!," ve sözlerini sürdürüyordu, "Tutarlı olmalısınız. Her zaman oraya çıkarım ve agresif bir şekilde uçarım. Benim için ikinci olmak, ilk kaybeden olmaktan başka birşey değil."
Kalabalık, pilotların, yüksek hız rotası boyunca yarışırken suyun sadece birkaç metre üzerindeki bir dizi 'hava kapısı'nın üstesinden gelişlerini hayranlıkla izledi. İlk kez İstanbul'da gerçekleşen yarışta, hileli bölümler yarış pistinin yepyeni bir özelliği idi. Burada pilotların hem tekli pilonlardan zikzak çizerek ilerlemeleri hem de paralel kapıların aralarından geçmeleri gerekiyordu.
Bir sonraki yarış 20 Ağustos'ta Macaristan'ın Budapeşte şehrindeki Tuna Nehrinde gerçekleşecek.
|
|
|
 |
|