SÖYLENEMEYEN HARFLER OKUMA YAZMA ÖĞRENİLİNCE DÜZELİR Mİ?
"Aileler genellikle çocuğun konuşma sorununun çözülmesi için okul dönemini bekleme eğilimindedir. Ancak geç kalınmış olur çünkü konuşma problemi olan çocuklar okuma yazma öğreniminde yaşıtlarının gerisinde kalır. Örneğin "r" sesini üretemeyen bir çocuk "araba" sözcüğü yerine "ayaba" yazar ve "araba" sözcüğünü "ayaba" olarak okur. Ya da "g" sesini üretemeyen bir çocuk "geldi" sözcüğü yerine "deldi" yazar ve "geldi" sözcüğünü de " deldi" şeklinde okur. Konuşmaları ve yazdıkları öğretmenleri ve arkadaşları tarafından tam olarak anlaşılamaz."
Okul döneminde, çocuğun anlaşılmadığı için sınıfta derse katılım sağlamayarak, sessizleşebileceğini vurgulayan Çağdaş Karsan "Çocuk psikolojik olarak olumsuz etkilenir, arkadaşlarıyla iletişim kuramadığında, onu anlamadıklarında içe kapanabilir. Bu durum çocuğun uyum problemi yaşamasına, okula gitmek istememesine bile neden olabilir ve eğitim hayatının ileriki dönemlerini de etkiler. Çok istekli ve heyecanlı olan bir öğrenci artikülasyon bozukluğu nedeniyle sınıfta okumayı en son öğrenen öğrenci durumuna düşebilir. Normal konuşma gelişiminde, "r" sesi dışındaki tüm seslerin okul döneminden önce edinilmiş olması gerekiyor. Belirli harfleri söylemede sorun yaşayan çocuklar okul döneminden önce konuşma terapisi almalıdırlar. Konuşma terapisi belirli bir zaman aldığı için ebeveynlerin okul döneminden önce konuşma terapistine başvurmuş olmaları gerekiyor.