 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
SMS: YD yaz boşluk bırak mesajını yaz 4122'ye gönder |
|  |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
 |  |

Süslü avrat, hayırsız evlat, kuru inat
DENİZLİ
İzmir ile Denizli'nin arası 220 kilometre... Bunun 120 kilometresi (İzmir-Aydın) otoyol... 100 kilometresi de "duble yol." İzmir-Denizli trafiği yoğun. Otomobil, otobüs ve "TIR, TIR, TIR..." Yüzlerce, binlerce TIR. Türkiye'nin "ihracat merkezlerinden" olan Denizli'den, İzmir limanına "mal" taşıyorlar. "İhraç mallarının" içinde mermer de var, tekstil de. "Enerji kabloları" da var, "metal eşya" da.
Taşımacılık "demiryoluna" kaydırılamaz mı? Demiryolu "daha ucuz değil mi?" İhracatçı, malını "Denizli' de gümrüklese, trene yüklese" olmaz mı?
Denizli Belediye Başkanı Nihat Zeybekçi "ağırbaşlı" bir devlet adamı. Konuşuyor, konuşuyor ama "bir yerde duruyor." Konuştuğu şu: - Burada özel demiryolu şirketi kurulsa, Türkiye' nin en karlı işletmesi olur. - Sorunu herkes biliyor ama çözen yok. - İhracatçı karayolu taşımasına fazla para ödüyor, malı İzmir limanında beklemediği halde bekliyormuş gibi para ödüyor, indirme bindirme yok ama yine de indirme bindirme için para ödüyor... Ödüyor da ödüyor.
Boğaz dokuz boğum. Başkanın "dilinin ucuna gelip de söyleyemediği" şu: İhracatçıdan "avanta isteniyor." Döviz kurunun düşüklüğü nedeniyle zaten "düşük kar marjıyla" çalışan ihracatçı ise "gık" çıkaramıyor. Zira karşısındaki güç "büyük." Bugün "benden avanta isteniyor" dersiniz, yarın başınıza "olmadık işler" açılır.
Denizli Ticaret Odası Başkanı Mehmet Yüksel sadece "sorunları sıralayan" değil, çözüm yollarını da söyleyen bir kanaat önderi. Sanayi Odası Başkanı Müjdat Keçeci de öyle. "Önerileri" şu: - Sorunları Allah' a havale etmeyi bırakalım ve artık Allah' ın verdiği aklı kullanmaya başlayalım.
Türkiye'nin her yerinde ana sorun "işsizlik." Denizli'de de işsizlik var ama "diğer kentlerdeki gibi yoğun değil." Denizli yatırım yapıyor. Üretiyor. İstihdam yaratıyor. İşletmelerde "kaçak çalışan" yok. "Çocuk çalıştıran" yok. Ve tekstil sektöründe çalışanların yüzde 48'i (53 bin kişi) kadın.
Mehmet Yüksel'e de, Müjdat Keçeci'ye de sorduk: - Sorununuz? Sosyoekonomik gelişmede Ege'nin en önde gelen kenti Denizli'nin 2 oda başkanının ortak yanıtı: - Bir, enerji maliyeti yüksek... İki, hükümetin uyguladığı teşvik politikası yanlış.
Allah rahmet eylesin, bir dönemin "Anadolu fırtınası" eski siyasetçi Osman Bölükbaşı'nın bir sözü vardı: - Memuru süslü avrat, zengini hayırsız evlat, siyasetçiyi kuru inat batırır.
Teşvik politikasından Denizli de şikayetçi Hakkari de. Van da şikâyetçi Edirne de. Öyleyse... Kimse memnun olmadığına göre "hükümet ne diye inat eder ki?"
|
|
 |
|
|