Yapılan araştırmalar, tüm dünyada lüks otomobil satışlarının ekonomik krizlerden bağımsız olduğunu gösteriyor. Yani, otomobil pazarı ekonomik krizlere hassas olsa da, lüksotomobillerkrizlerdenpeketkilenmiyor . Geçen yıl Türk otomobil pazarında yaşananlar da bunun doğru olduğunu kanıtladı. Otomobil pazarı, yılın ilk yarısında piyasalarda yaşanan dalgalanma nedeniyle bir önceki yıla göre yüzde 15 gerilerken, lüks otomobil satışları yüzde 14 ile 30 oranında arttı. Yaniparasıolandalgalanmayıtakmadı.
Ferrarirekorkırdı Geçen yıl 11 bin 882 lüks, 3 bin 789 adeti ise üst sınıf lüks olmak üzere toplam 15 bin 671 adet lüks sınıf otomobil satışı gerçekleşti. Satış fiyatı 100 bin Euro'dan başlayan üstsınıflüksotolarınartışhızıyüzde30'u buldu. Marka olarak baktığımızda ise FerrarivePorsche'nin Türkiye'de satış rekorlarına imza attığını görüyoruz. Özellikle Ferrari, 28 adet satışla dikkat çekti. En ucuzu 290 bin Euro, en pahalısı 420 bin Euro olan Ferrari, daha şimdiden 2007yılıiçin17sipariş almış. 2007 sonunda Ferrari, yeni bir rekora doğru hızla ilerliyor. 2007 yılında otomobil pazarında farklı tahminler yürütülüyor. Bir kesim yıl sonunda pazarın, 2006'ya benzer bir şekilde kapatacağını ya da küçük bir düşüş olacağını düşünürken, bir kesim ise pazarda büyüme bekliyor. Ben de pazarınbüyüyeceğinidüşünenlerdenim. 2007'de otomobil satışları artacak, pazar büyüyecek. Lüksotosatışlarıdaburüzgârdanet kilenecek . Yine rekorlar kırılacak .ZenginTürkler'in satın aldığı lüks otolar çok konuşulacak. Zenginin malı züğürdün çenesini yoracak.