|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
SMS: FA yaz boşluk bırak mesajını yaz 4122'ye gönder |
|  |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
 |  |
  |
|

Bir yılın ardından
Merak etmeyin, geç kalmış bir "yeni yıl" yazısı yazmayacağım. "Bir yılın ardından" dediğim, SABAH'ın Genel Yayın Yönetmenliği'ndeki bir yılı değerlendirmek istiyorum. SABAH, Hürriyet'le birlikte Türkiye'nin iki büyük gazetesinden biri. Bunun nedeni sadece tirajları değil, haberlerinin yarattığı etki, reklam veren tercihi, reklam gelirleri gibi sosyal, politik ve ekonomik unsurlar. İki gazete arasındaki temel fark ise, Hürriyet'in daha statükocu, SABAH'ın ise daha özgürlükçü olması. Hürriyet'in 60, SABAH'ın ise 21 yaşında olması ise bir diğer fark. SABAH'ın kaptan koltuğuna oturduğum zaman öncelikle gazetenin siyasi ağırlığını artırmaya odaklandık. Zannederim bunda da başarılı olduk. Geçen yılın gündem yaratan haberlerinin büyük bölümünde SABAH muhabirlerinin imzası vardı. Bence bunun en önemli nedeni, gazetelerin en önemli ama en az önemsenen kişileri olan muhabirlere verdiğimiz değerdi. Çünkü ilk iş olarak muhabirlerimizin koşullarını iyileştirmekle işe başlamıştık. Ardından gazetenin az olan eksiklerini tespit edip, oralara Babıali'nin en iyilerini getirmeye başladık. Doğan Satmış bu isimlerin başındaydı. Son olarak da Babıali'nin "eşsiz, benzersiz" tek adamı Sevgili Dostum Murat Bardakçı'yı ailemize kazandırdık. Önümüzdeki yıllarda da "en iyilerin" toplandığı yerin SABAH olacağını göstermesi açısından Murat'ın gelişini çok önemsiyorum. Bu arada işe başlar başlamaz bence çok önemli bir şey daha yaptık. SABAH, bir dönem fiyatını düşürmüştü ve değerinin altında bir fiyata satılıyordu. Bunu değiştirdik. 15 gün içinde iki fiyat ayarlaması yaparak fiyatımızı rakibimizle aynı fiyata çıkardık. Ama bir de ilki gerçekleştirdik. Taşra illerimizle, büyük kentlerde iki farklı fiyat uygulaması yaptık. Bunun nedeni şuydu: Taşra ve kentlerde gazeteler farklı sayfa sayılarında çıkıyordu. Bir anlamda taşradaki okuyucu, kentlerdeki okuyucuyu sübvanse ediyordu. Bunu değiştirdik. Ve ilginçtir, fiyat artışlarına rağmen yılın ilk üç aylık döneminde satışlarımızı "denetimden geçmiş ABC verileri" ile 34 bin 59 adet artırdık. Bu gelişme rakiplerimizi "korkuttu." Hürriyet dahil, diğer gazeteler promosyona ve kupon vermeye başladılar. Kimi elektronik mağazasına dönüştü, kimi kırtasiyeye. Ama biz gazeteden başka hiçbir şey vermemeye devam ettik. Bu kez diğer gazeteler benzin istasyonlarında, dershanelerde, marketlerde bedava gazete dağıtmaya başladı. Yılın ikinci üç aylık döneminde satışımız 2 bin 920 adet düştü. Yine de promosyona yönelmedik. Ve denetlenmiş son üç ayda, satışlarımız 11 bin 166 adet daha arttı. Açıkçası satışlardan daha çok saygınlığa önem veriyoruz. İyi bir gazete vaat ediyoruz. Bunun, eninde sonunda tirajlarımıza yansıyacağını biliyoruz. 2007'de de SABAH'ın atılımları sürecek. Gerçek her sabah sizinle olmaya devam edecek.
|
|
 |
|
|
|
|
|
 |
|