  |
|
2007 beklentileri
10 bini aşkın email, 6 bin telefon, yüzlerce faks. Okurlar 2006 boyunca Sabah'ı mercek altında tuttu. İşte dilekleri.
Gazetemizin dikkatli ve titiz okurlarıyla her gün baş başa, bir yılı daha devirdik. Sabah'ın gerçek anlamda göstermelik değil başlattığı okur temsilciliği, iki yılını doldurup üçe bastı. Kalite adına gazeteciliğin temel ilkelerine, yayın kriterlerine sahip çıkarken, bir yandan da hatalar ve eksikliklerle ilgili dürüstçe hesap vermek, özeleştiriye açık olmak, özür dilemenin erdemini kavramak kolay değildir. Oysa her meslekte olduğu gibi, bunda da hata yapılıyor. Hata insanidir. Önemli olan hatayı kabullenmek, daha önemli olan da hatalardan ders çıkarıp onların tekrarlanmasını önlemektir. Gazete her gün yüzlerce kişinin ortak aklı ve çabasının ürünü olarak hazırlanır, okura ulaşır. Günün telaşı, zamanın acımasız cenderesi, hata katsayısını yüksek kılar. Kaçaklar olur, haberler bazen istenen çizgiyi tutturamaz. Esas olan okura doğru, dengeli, adil ve dürüst bir habercilikle, çeşitlendirilmiş ve özgür bir yorumculukla, bağımsızlıktan feragat etmeden ulaşmak olduğuna göre, okurların da ellerine ulaşan gazeteyle ilgili söz sahibi olmasını işin gereği görmek gerekir. 2006 yılı boyunca, Sabah okurları başka deyişle Sabah'ın "gönüllü düzeltmenleri" eleştiri oklarını gazete üzerinden eksik etmediler. Düne kadar buraya ulaşan okur e-postası sayısı 11 bini aşmıştı. Bunlara yaklaşık 6 bin okur telefonunu, yüzlerce faks ve mektubu da ekleyelim. Pek çoğu dobra dobra yazılmış, gazete daha iyi olsun diye zaman ayrılıp emek verilmiş, gazeteyi bir anlamda sahiplenen mesajlar bunlar. Hepsine toplu bakınca, okurların gazete adına hangi yeni yıl dileklerini sunduğu da gayet aşikar. Şöyle diyor Sabah okurları, 2007'ye girerken: - Hataları kovun. Gazetede her gün bariz maddi hatalara rastlayınca canımız sıkılıyor. Hele bunları başlıklarda, spotlarda görünce, sinirleniyoruz. Çünkü sizin daha titiz olabileceğinizi biliyoruz. Titizlenin, kuşkucu olun, soru sorun ve maddi hataları ayıklayın. - Dile özen gösterin. Haberleri daha anlaşılır, daha yalın bir dille yazın. Biz dolambaçlı dil sevmeyiz. Herşeyi bilmek zorunda da değiliz. Açıklayın, zararı olmaz. Olayları düzgün anlatın. Teknik terimleri "Türkçeleştirin". Dağa taşa yabancı sözcük kullanmaktan kaçının. Argoya uzak durun. Dilimize sahip çıkın. - Yalan yanlış, eksik haber sunmayın. Habere giren bilgileri birkaç kez kontrol edin. Haberde birileri ötekilerini suçluyor, eleştiriyorsa, ötekiler da söz hakkına sahip olsun. Yargısız infaz yapmayın. Küçüklerin hakları korunsun. Özel hayata saygı duyulsun. Doğrucu ve dürüst olunsun. - Başlık ve haberler uyumlu olsun. Haber neyi anlatıyorsa, başlık da özetle onu anlatsın. Başlık haberi aşmasın. Başlıklarda taraf tutar gibi görünmeyin. Bağırıp çağırmayın, "sakin güç" de olun. - Fotoğraflarda kalite isteriz. Sabah farkı her zaman belli olmalı. - Gazeteyi ülkenin her yerine düzenli ulaştırın. Bizi bekletmeyin. - Gazeteci duruşunuzdan taviz vermeyin. Biz okurlar dürüstlüğü severiz. En ufak bir ayrımcılık yapmadan, meslek ilkelerinden taviz vermeden, bizleri en çok ilgilendirmesi gereken, yurttaşlık haklarımızla ve yaşamımızın her kesitiyle örtüşen en yararlı ve gerekli haberleri vermeye devam edin. Halk adına, haksızlıkları teşhir eden gazetecilik yapın; şu veya bu çıkar grubu, şu veya bu siyasi teşekkül adına değil. Çünkü sizler bizim vicdanımız ve sesimiz olduğunuz sürece varsınız.
|