Gelecek yıl otomotivin önünde iki önemli sınav var: Cumhurbaşkanlığı ve genel seçimler. Bu yıl olduğu gibi 4x4'lerin seçimleri takmayacağı düşünülüyor.
Mayıs ayında piyasalarda yaşanan dalgalanma sonrasında otomotiv pazarında satışlar geriledi. Yıl sonu pazar tahminleri değişti. Aralık ayında satışların canlanmasına rağmen, otomotiv pazarının 2006 yılını geçen yıla göre yüzde 15'lik bir düşüşle kapatması bekleniyor. Ancak, pazardaki kan kaybından tüm araç çeşitleri aynı oranda etkilenmiyor. Küçük ve orta sınıf otomobillerde satışlar gerilerken, lüks araçların piyasalarda yaşanan olumsuz havadan etkilenmediği görülüyor.
Pazar payı yüzde 6 Otomotiv Distribütörleri Derneği'ne göre (ODD) kasım sonunda binek otomobil ve hafif ticari araç satışları 541 bin adete ulaştı. Pazar, geçen yıla göre binek otomobillerde yüzde 12.4, hafif ticari araçlarda ise yüzde 10.6 düştü. Ancak toplam pazardaki daralmaya rağmen lüks ve üst sınıf lüks otomobil satışlarında artış yaşandı. Lüks otomobil satışları bir önceki yıla göre yüzde 11, üst sınıf otomobiller ise yüzde 37 oranında arttı. Diğer segmentlerde ise yüzde 10 ile 18 arasında düşüşler görüldü. Bu arada pazarda SUV 4x4 araçlara olan talebin arttığı gözlendi. SUV'ların toplam pazardan aldıkları pay Kasım 2006 sonunda yüzde 6 oldu. SUV satışlarının yaklaşık yarısı üst sınıf araçlardan oluştu. Bu dönemde 5 bin 916 adet üst sınıf SUV, 2 bin 400 adet ise üst sınıf lüks SUV satışı gerçekleşti. Yani küçük ve orta sınıf otomobiller kan kaybederken, SUV'lar büyüdü. Pazardaki kan kaybının gelecek yıl da devam edeceği tahmin ediyor. Binek ve hafif ticari araç satışlarının 2007 yılı sonunda 600 bin adetin altında gerçekleşmesi bekleniyor. Çünkü gelecek yıl hem ekonominin hem de otomotiv pazarının önünde iki önemli sınav var: Cumhurbaşkanlığı ve genel seçimler. Seçim beklentisinin, otomotiv satışlarına olumsuz etkileyeceği konuşuluyor. Ancak, bu yıl olduğu gibi 4x4 SUV pazarının gelecek yıl da büyüyeceği düşünülüyor. Her ne kadar pazar kan kaybetse de, SUV araçların önünün açık olduğunu tahmin ediyorlar. Bunun en büyük nedeni ise bu araçları satın alanların Türkiye'deki ekonomik ve siyasi krizlerden çok fazla etkilenmemesi. Ayrıca, artık her marka SUV pazarına girdi. Oyuncu sayısındaki artışla birlikte, pazardaki SUV seçenekleri arttı. Ayrıca, büyük şehirlerde merkezin dışında oturma eğilimi, olumsuz hava koşulları ve bozuk yollar 4x4'lere olan talebi artırıyor. Ancak 4x4 SUV pazarının büyümesi ve talebin artması sadece Türkiye'ye özgü değil. Tüm dünyada özellikle Avrupa'da en hızlı büyüyen segment 4x4'ler. Daha önce SUV üretmeyen markaların bile bu pazara girme çalışmaları, 4x4'lerin önünün açık olduğunu gösteriyor.