Otomotiv sanayi, ihracatçı sektörler sıralamasında birinciliği ele geçirdi. Bu koltuğu da bırakmaya niyeti yok gibi görünüyor. 2006Kasımsonundaotomotivsanayi,ihracatınıgeçenyılagöreyüzde23artırarak13.8milyardolaraçıkardı. Böylece otomotivin, toplam ihracattaki payı yüzde 18'e yükseldi. İhracatın bu yıl sonunda 15 milyar dolar, gelecek yıl ise 18 milyar dolara çıkması bekleniyor. Gerçekten de, yapılan yatırımlarla Türkiye'yi üretim üssü haline getiren Tofaş,OyakRenault,ToyotaveHyundai'nin ihracatları giderek artıyor. Ancak bu buzdağının görünen kısmı. Çünkü, Türk otomotivinin ihracatta 1 numara olmasında, yan sanayiinin de büyük katkısı var. Aslında yan sanayi olmasa ana sanayi olmaz diye özetlemek daha doğru. Otomotiv ana ve yan sanayi birbirlerini tamamlayan iki ayrılmaz sanayi kolu. TaşıtAraçlarıYanSanayicileriDerneği(TAYSAD)BaşkanıÖmerBurhanoğlu, otomotivin bu başarısında yan sanayicilerin de söz sahibi olduğuna dikkat çekiyor. Yan sanayiyi buzdağının altında kalan kısmı olarak tanımlayan Burhanoğlu, TAYSAD'ın 222 üyesinin toplam 4.3 milyar dolarlık yan sanayii ihracatının yüzde 65'ini gerçekleştiğini söylüyor. Burhanoğlu, TAYSAD üyelerinin toplam çalışan sayısının 52 bin, dolaylı yaratılan istihdamın ise 120 bin kişi olduğunu belirtiyor. Burhanoğlu, aynı zamanda ana sanayiinin yatırımlarını da bir dedektif gibi izliyor. Burhanoğlu, "Basındaçıkanyatırımhaberlerinitakipediyoruz.Bunlarınsözdekalmamasıiçinçalışıyoruz" diyor. Burhanoğlu'nu tebrik ediyorum. Çünkü, Türk halkına karşı sevimli görünmek, markanın imajını yükseltmek için bazı otomotiv firmaları sözde yatırımlardan söz ediyor. Bu yatırımların sözde kalmaması için takip etmek gerekiyor.