Değişen tüketici ihtiyaçları, globalleşen piyasa koşullarında kimi sektörleri ön plana çıkarıyor. Artık dünya küresel bir köy. Durum böyle olunca son dönemde havayolu taşımacılığı hızla artarken, havaalanları da değişiyor, artık müşterilerin tüm ihtiyaçlarını gideren birer şehir haline geliyor. Dünyadahavayoluylaseyahetedenyolcusayısı2005yılındailkkez2milyarkişiyigeçti.2004yılındaburakam1.8milyarkişicivarındaydı. Tam bu noktada bir havaalanını işletmek de ayrı bir uzmanlık konusu. Nitekim dünyada da hızla büyüyen bu sektördeki kar potansiyelinin kokusunu yatırımcılar almaya başladı. EnsonMeksika'da13havalimanıişletenGrupoAeroportuarioDelCentroNotreSAhisselerihalkaarzedildi. Halka arza 10 kat üzeri talep geldi. Gelen yüksek talep ikincil piyasada yansıdı. Şirkethisseleriborsada18dolardanişlemgörmeyebaşladı.Ancakbirgünde21,76dolarakadarçıktı. Aslında havalimanı işletmeciliği konusunda en net yorumu Banif İnvestment analisti Luis Antonio de Leon yaptı: Büyüme muazzam olmamakla beraber istikrarlı. Marjlar son derece iyi. Bufirmalarınkarşıkarşıyakaldıklarıherhangibirrekabetdeyok. Grupo Aeroportuario Del Centro Notre SA hisseleri aynı zamanda ADR olarak, Nasdaq borsasında, OMAB adı ile işlem görmeye başladı. Bu hisse satışı, hükümet tarafından gerçekleştirilen benzeri işlemlerin üçüncüsüdür; birincisi 2000 senesinde Grupo Aeroportuario del Sureste tarafından yapılan arz ve ikincisi de bu sene Ocak ayında Grupo Aeroportuario del Pacifico SA tarafından gerçekleştirilen arzdır. OMA, Monterrey ve Acapulco da dahil olmak üzere ülkenin orta ve kuzey kesimlerinde faaliyet göstermektedir.
Türkiye'dedegelişiyor Türkiye'de de son dönemde başta Atatürk havalimanı olmak üzere Antalya ve Ankara gibi büyük ve işlek havalimanlarının işletmeciliği özel sektöre ait. Bir dönem devletin tekelinde olan bu iş kolunun özel sektöre geçmesiyle elde edilen ivme, özellikle bir turizm ülkesi olan Türkiye için göz görülür bir şekilde artıyor. Özelhavayoluşirketlerinindedevreyegirmesiyle,artanyolcuadetleridegözönünealındığında, özel havalimanı işletmeciliğinin önümüzdeki dönemde gideceği daha çok yol bulunuyor. Mexico City'deki Banif Investments'dan analist Luis Antonio de Leon, havalimanı gruplarının, Meksika'da hava seyahatlerinin artmasından istifade ettiğini belirtmektedir. BirAmericanExpressçalışmasınagöre,içhatlardakidüşükfiyatlıfirmalarhizmetleriniarttırdıkça,içhatlarbiletücretlerinin2007'deyüzde5ila9oranındadüşmesibeklenmektedir. Hisseler satılmadan önce, de Leon "Büyüme, muazzam olmamakla beraber, istikrarlıdır; marjlar son derece iyidir ve bu firmaların karşı karşıya kaldığı herhangi bir rekabet de yoktur'' demiştir. "Bunedenlebusektörüçokseviyorum.''