Colalıiçeceklerderekabetsavaşıhızkesmiyor . Türkiye'de faaliyet gösteren Coca-Cola,PepsiveColaTurca arasında pazar payını arttırmaya yönelik satış politikalarının mercek altına alınmasında hem 'rekabet' hem de 'tüketicihakları' açısından yarar var. Bir lokantaya veya cafeye gittiğinizde canınız bir cola içmek istiyor. Garsona arzu ettiğiniz markayı söylüyorsunuz ama önünüze farklı bir cola geliyor. 'Ben bunu değil şu markayı istiyorum' deyince de aldığınız cevap ilginç: 'Efendimmüessesemizdesadecebumarkacolasatılıyor.'BuhemRekabetKanunu'na,hemdeTüketiciKanunu'naaykırıdır. Rekabeti ortadan kaldıran bu uygulama ile aynı zamanda tüketicinin arzu ettiği marka colayı içme hakkı elinden alınıyor. Nerede kaldı tüketicinin tercihi? Colalıiçeceklerdekirekabetihlalinigözlerönüneserenbirmahkemekararıelimde . İstanbul 5.Asliye Hukuk Mahkemesi'nin 2005/364 kararını sizlerle paylaşmak istiyorum. Bu kararda davacı taraf Coca-ColaSatışveDağıtımA.Ş, davalı ise Sarıyer İlköğretim Okulu Kantin işleticisi Mustafa Teke. Kararın özeti şu: Coca-ColaSatışveDağıtımA.Ş,13.04.2001tarihindeİstanbulSarıyerİlköğretimOkulu'ndakantinişletmeciliğiyapanMustafaTekeilebirsözleşmeimzalıyor . Sözleşmeye göre, bu kantinde sadece ve sadece Coca-Cola'nın dağıtımını yaptığı içecekler satılacak ve işyeri bu meşrubatlara ilişkin reklam ve tanıtıcı işaretler bulunduracak. Rakip firmanın meşrubatları kesinlikle satılmayacak. Buna aykırı davranılması halinde, kantinci Coca-Cola'ya 5.000 ABD doları ceza ödeyecek. Aradan zaman geçiyor, kantinci kantininde rakip firmanın meşrubatlarını satmaya başlayınca, Coca-Cola bunu Sarıyer Sulh Hukuk Mahkemesi'nde tespit yaptırarak kantinciye önce noterden ihtarname gönderiyor, arkasından da İstanbul 5. Asliye Hukuk Mahkemesi'nde tazminat davası açıyor. Bu dava sonunda mahkeme, kantinciMustafaTeke'yetakdiren1500USDtazminatödemeyehükmediyor. BuolayınyaşandığıyerTürkiye.Türkiye'deosözleşmeninimzalandığıtarihte4054sayılıRekabetinKorunmasıhakkındakanunyürürlükte . Ve o sözleşme 4054 sayılı Rekabetin Korunması hakkında kanuna aykırı. Yani öyle bir sözleşmenin imzalanması rekabet ihlali doğurur .Coca-Cola ile kantinci arasında rekabeti ihlal eden sözleşmenin imzalandığı tarihte Coca-Cola'nın Rekabet Kurulu'ndan almış olduğu muafiyet kararı da olmadığına göre, rekabetin ne kadar önemli olduğunu bilen CocaCola gibi bir dünya devi, rekabet ihlalini içeren böyle bir sözleşmeyi nasıl imzaladı, Rekabet Kurulu da ne gibi işlem yaptı? Bugidişleülkemizdebüyükler,piyasayagirmekisteyenküçükfirmalarıyutar.