|
 |
 |
 |
|
|

Kadınlar tatile çıktı, oto satışları düştü
Otomotiv, temmuzda duvara çarptı. Haziran ayında başlayan gerileme, temmuzda büyük düşüşe dönüştü. 2006 model yılı stoklarını eritmek için düzenlenen kampanyalara rağmen, toplam pazarın temmuzda 30-35 bin adetler seviyesinde gerçekleştiği tahmin ediliyor. Pazarın büyük oyuncuları olan markaların tepe yöneticilerinin ortak yorumu, düşüşün sert olduğu. Yaşanılanları "Duvara çarpma", "kaza" gibi tanımlayan yetkililer, ani ve sert bir düşüş beklemediklerini açıkça ifade ediyorlar. Temmuzda satışların düşmesinde dövizdeki dalgalanma sonrasında zamdan korunmak için talebin öne çekilmesine bağlayanlar var. Bu konuda haklılar. Çünkü mayısta satışlar yüzde 35 oranında artarak 78 bin 229 araca yükselmişti. Haziranda ise talebin düştüğünü 54 bin 355 adet araç satışı gerçekleştiğini gördük.
Kadının sözü geçiyor Satışlardaki düşüşün tek nedeni öne çekilen talep değil. Kampanyalara rağmen satışlardaki gerilemenin en ilginç nedenlerinden biri de kadınların yaz tatiline çıkmaları. Temmuz ayında, kadınların, çocuklarıyla birlikte yazlıklara gitmesi, otomobil satışlarını olumsuz yönde etkiledi. Nissan Genel Müdür Yardımcısı İlkim Sancaktaroğlu, temmuz ayında showroom'ları ziyaret eden kadınların sayısının azaldığını söylüyor. Kadınların ailenin otomobil tercihinde sözlerinin geçtiğini belirten Sancaktaroğlu, kadınlar tatile çıkınca satışların düştüğünü öne sürüyor. Bu fikri destekleyen Hyundai Assan Genel Müdürü Kurthan Tarakçıoğlu da, kadınların otomobil satın alırken sözünün geçtiğini, bu nedenle kadınların tatile gitmesinin satışları olumsuz etkilediğini belirtiyor. Otomotivciler sektörün kurtarıcısı olarak gördükleri kadınların tatilden dönüşünü bekliyor. Yaz bekarı erkeklerden ise ses yok.
|
|
 |
|
|
|
|
|
 |
|