Öyle görünüyor ki Güneydoğu'daki terör, o bölge halkına sosyal sorumluluk projeleriyle ulaşmaya çalışan şirketlerin faaliyetlerini de olumsuz etkiliyor. Ama tabii kimsenin yıldığı falan yok. Sadece daha önce gidilen bazı yollardan bu yıl gidilemiyor ya da şirket yöneticilerine sıkı sıkı 'Sakınoyoldankaranlıkbastıktansonragitme.Kal' telkinlerine göre program yapılıyor. Özellikle o bölgedeki gençleri ve çocukları hedef alan projeleri heyecanla takip eden bir gazeteci olarak, Pepsi'nin 'OkumaOdaları,GençlikMerkeziveTarımKampı' projelerinden çok etkilendiğimi söylemeliyim. O bölgenin sorunlarını çözmeye yeter mi derseniz, tabii ki cevabı hayır ama yine de Pepsi'nin ulaştığı 50biniaşkın çocuk ve gencin geleceğe biraz daha umutla baktığını düşünüyorum. EnçokişsizlikBatman'da Rakamlara bakınca insan iyimserliğini yitiriyor belki. Ne de olsa Güneydoğu'daki nüfus yapısı içler acısı gerçekten. Nüfusun yüzde 41.2'si 0-14 yaş aralığında ki bu yüzde 29.9 olan Türkiye ortalamasının iki katı. Yine nüfusun yüzde 23'ü 1524 yaş arasındaki gençlerden oluşuyor. Bölgedeki işsizlik oranı yüzde 13. İşsizlikyüzde17.4ileBatman'daenyüksekseviyeyeulaşıyor. Üstelik işsizlik oranı gençler arasında çok daha yüksek. 15-24 yaş grubu arasında en yüksek işsizliğin yaşandığı il yüzde 23.4 ile Batman. Bu ili yüzde 19 ile Şırnak ve yüzde 18.5 ile Diyarbakır izliyor. Dün PepsiBottlingGroupTürkiyeGenelMüdürYardımcısıFahhanÖzçelik ile bir araya geldik. Pepsi, 2002 yılında o günkü Türk ortağı MelihSipahioğlu'nun hisselerini 150 milyon dolara satın alarak Türkiye'deki varlığını yüzde 100 Pepsi Bottling Group haline getirmişti. 1990'ların başında Türkiye'de en büyük pazar payına sahip olan Pepsi, daha sonra payını Coca-Cola'ya kaptırmış ve ikinciliğe gerilemişti. Anlaşılan o ki Pepsi müzik ve eğitim alanında faaliyete geçirdiği sosyal sorumluluk projeleriyle eski güzel günlerine dönmeye çalışıyor. Bunun faydasını da batıdaki çocuklarla eşit eğitim, öğretim alamayan doğulu çocuklar görüyor. Fahhan Özçelik'in anlattığına göre şu anda GAP'taki okuma odalarının sayısı 6'ya ulaştı. Yerel yönetimlerle birlikte çalışan Pepsi'nin finanse ettiği odaların her birinde en az 300 genç ve çocuk bilgisayardan, İngilizce, resim, kariyer planlama, müzik ve el sanatları, pinpon ve folklora kadar çok çeşitli alanlarda dersler alıyor. Projelere şöyle bir göz attım, burada sıralayamayacağım kadar çok ve nitelikli konularda hazırlanmış. Bir de Tarım Kampları var tabii. Geleceğin çiftçilerini yetiştirmeyi amaçlayan kamplarda dört dönemde 160 öğrenciye ulaşıyorlarmış. Sadece temel tarım bilgisi değil, gençlere aynı zamanda yüzme gibi sporlar da öğretiliyormuş. Bu arada projelerin hayata geçmesinde GAPBölgeKalkınmaİdaresi, ve başta kaymakamlar olmak üzere yerel yönetimlerin ciddi destek verdiğini de öğrendim.