  |
|
Rekabeti tetikleyen Avea oldu
Bugün Avea'nın abonelerine yönelik uygulamalarından söz edeceğim. Bu GSM operatörünün farklı bir anlamı var. Biri yüzde 100 kamu sermayeli Aycell ve İş Bankası ile İtalyan ortaklı Aria'nın birleşmesiyle ortaya çıktı. Bu operatör abone sayısını arttırabilmek için ilginç yöntemler geliştirdi. Çoklu ya da toplu kullanımlarda belli bir sabit ücret almak kaydıyla çok avantajlı kullanım yaptırıyor. Çok akıllı bir uygulama geliştirmişler. Anketler, tüketicilerin sabit hatları pahalıya aradıklarından şikayet ettiklerini ortaya çıkarmış. Abone sabit hatları aramanın pahalı olmasından şikayet ederek, "evimi işimi korkmadan aramak istiyorum" diyormuş. Ayrıca, gece gündüz, hafta içi, hafta dışı gibi zaman kısıtlamalarından ve geçici tarifelerden şikayetçilermiş. Avea ilk iş olarak sabit hatları (Türk Telekom'a ait) aramanın bedelini, Avea'dan Avea'ya aramanın bedeliyle eşitlemişler. Örnek: Aria döneminde, Aria'nın şebeke içi arama bedeli 120 bin lira/dakika iken, başka operatörleri ve sabit hatları aramak 600 bin lira/dakika imiş. Şimdi Avea cep telefona sahip birisi, Avea veya sabit hattı aradığında her dakika için sadece 199 bin lira ödüyor. Evlereşenlik paketinin özü bu. Avea bu adımı atınca, diğerlerinin de fiyatlarını düşürdüğünü hatırlatmalıyım. Bu kısa bilgi notundan sonra Avea'nın bana sunduğu teklifi görelim: "Sayın Semerci, faturanızı inceledik. Yaptığınız aramaların yüzde 76'sı Turkcell numaralarına doğru. Bu nedenle, aynı kullanım alışkanlıklarınız devam ederse, size bireysel Tekfiyat tarifemizi öneririz. Çünkü bu tarifede diğer operatörleri aramak, şebeke içi tarifemize göre çok daha avantajlı. Mevcut ProCell tarifenize göre yüzde 6'lık bir fatura indirimi kazanırsınız. En çok arama yaptığınız 3 Turkcell numarası Avea olsaydı, size Dörtköşe tarifemizi önerir, bu şekilde ProCell'e göre yüzde 15 fiyat avantajı sunabilirdik. Eğer çalıştığınız kurum bizim müşterimiz olsaydı ve sizin kullanım alışkanlığınız aynı kalsaydı, aramalarınızı kurumsal TekFiyat tarifemizden fiyatlandırır ve yüzde 22'lik bir avantaj yakalardınız. Çalıştığınız kurum abonemiz olsaydı ama sizin alışkanlığınız değişseydi (yani şirket içi aramalar yapsaydınız) size kurumsal Şirketİçi tarifemizi önerirdik. Böylece yüzde 33 avantaj sağlardınız"
Durum netleşiyor. Alışkanlıklarımı devam ettirdiğim sürece mevcut Turkcell Procell tarifesi bana uygun değil. Turkcell'in Bizbize 1 No seçenekli tarifesi ile Telsim'in 270 dakika konuş, 99 milyon öde tarifesi ön plana çıkıyor. Her iki durumda da aylık 40 ile 50 milyon lira arasında tasarruf sağlıyorum. Eşim, kızım ve servisteki yardımcımın Avea hattı kullanması veya aynı kombinasyonun Telsim hatlarıyla yapılması durumunda, cep telefon faturamda aylık 70 milyon liraya kadar (Konuşma sürelerimin aynı kalması durumunda) tasarruf sağlayabiliyorum. Yazının başında dediğim gibi herkes kendi- sine en uygun tarifeyi ve operatörü bulduğunda ciddi bir indirim ile karşılaşıyor.
|