|
 |
|
 |
  |
|
Ve kamyonlar stop etti
Uluslararası Nakliyatçılar Derneği Başkanı Nuhoğlu, infazın ardından Irak'a kamyonla Amerikan malı taşımayı dün durdurduklarını açıkladı.
UND Başkanı Çetin Nuhoğlu saldırılarda can kayıplarının artması ve son infaz olayı nedeniyle bundan böyle Irak'a nakliyat yapılmayacağını söyledi. İhracatçılar Meclisi ve öteki iki dernek ise kararı erken buldu.
Habur'un işi on kat düştü Habur kapısından Irak'a mal götüren kamyoncular saldırılar nedeniyle büyük iş kaybına uğradıklarını söylüyor. Kısa bir süre öncesine kadar günde bin 200 kamyonun geçtiği Habur'dan geçiş sayısı günde 100 kamyona düştü.
*** İki farklı yorum
IRAK'TA önceki gün bir Türk şoförünün öldürülmesi, birçok şoförün de kaçırılması üzerine nakliyeciler harekete geçti. Uluslar arası Nakliyeciler Derneği (UND), dün sabahtan itibaren Irak'a Amerikan mallarının taşımasının durdurulduğunu açıklarken, Ro- Ro Gemi İşletmecileri ve Kombine Taşımacılar Derneği (RODER) ile Türkiye İhracatçılar Meclisi, kararın erken alındığını söyledi. RODER Yönetim Kurulu Başkanı Saffet Ulusoy, UND'nin kararının nakliyeciler arasında infial yarattığını kaydederek, "Bu karara uymayacağız" dedi. Türkiye İhracatçılar Meclisi Başkanı Oğuz Satıcı da kararının erken alınmış olduğunu söyledi.
HABUR'DAN GİREN ARAÇ YÜZ Dış Ekonomik İlişkiler Kurulu (DEİK) Türkiye Irak İş Konseyi Başkanı Ercüment Aksoy, olayın çok üzücü olduğunu ama ticaretin aynen devam edeceğin belirtti. Öte yandan Silopi Şoförler Odası Başkanı Heşar Haşimoğlu, nakliyecilerin büyük darbe aldığını belirterek, "Habur'dan 1200 aracın girdiği Irak'a artık 100 araç giriyor" dedi. UND: Amerikan malı taşımayacağız
DEİK: Olay üzücü ama ticaret sürer Irak'ta rehin alınan 3 Türk şöföründen birinin öldürülmesi iş dünyasında da büyük yankı buldu. Konu hakkında görüş bildiren Dış Ekonomik İlişkiler Kurulu (DEİK) Türkiye Irak İş Konseyi Başkanı Ercüment Aksoy, olayın çok üzücü olduğunu ama ticaretin aynen devam edeceğin belirtti. Aksoy şöyle konuştu: "Türkiye'den Irak'a iş yapan birçok firma var. Bu firmaların malları kamyonlarla yerlerine ulaştırılıyor. Taşıma iki farklı kamyon gurubu tarafından yapılıyor. Amerikalılara mal taşıyanlar ve Iraklı firmalar ve devlet kurumlarına mal taşıyanlar. Amerikalılara mal taşıyanlar son noktaya kadar gidiyor. Iraklılara mal taşıyanlar ise malları Zaho'da Iraklı kamyonlara aktarıyorlar. Zaho'dan güneyde Türk kamyonu varsa bu iki anlama gelir. Ya Türk kamyonu risk alarak bu noktaya kadar ilerlemiştir ya da Amerikalılara mal taşıyordur. Bu nedenle Amerikalılara mal taşıyan kamyonları kolayca tespit ediyorlar. Diğer bir nokta da Türk kamyonlarını iş hacmi arttıkça Iraklı kamyoncular işsiz kalıyor. Onlar da bu eylemleri yapabiliyor.
|
|
|
|
|
 |
|
 |
|