Avrupa’dan hayli geç de olsa Türkiye’de de dizelin tahtı sallanmaya başladı. Çevreci kaygılarla filolarda benzinli otomobillerin tercih edilmesi, dizelin payını düşürecek. Ayrıca bazı markalar 2020’den sonra dizel versiyonlarını kısıtlamaya hazırlanıyor
Emisyon skandalı sonrasında tüm dünyada dizel otomobil satışları ciddi oranda düştü. Dizel payının yüksek olduğu Avrupa ülkelerinde bu oran son üç yılda hızla düşürek yüzde 50'lere kadar geriledi. 2017'de ise ilk kez yüzde 50'nin altına inerek yüzde 45 oldu. Türkiye'de ise emisyon skandalına rağmen dizel talebi azalmadı. Otomotiv Distribütörleri Derneği verilerine göre dizelin pazar payı ilk dokuz aylık dönemde yüzde 61.4 oldu. Emisyon skandalının patlak verdiği 2015'ten bu yana Türkiye'de dizelin payı yüzde 61 seviyelerinde gerçekleşti.
ÇEVREYİ ÖNEMSEYEN YOKTU
Dizel otomobillerin pazar payının düşmemesinin nedeni, tüketicilerin otomobil tercihinde çevreci faktörlere yeterli önemi vermemesi. Ayrıca filo satışlarında dizel talebinin yüksek olması da dizel otoların pazar payının artmasının bir başka nedeni olarak gösteriliyor.Ancak önümüzdeki dönemde bu tablonun değişeceğini gösteren sinyaller var. Bazı markalar dizel modellerin satışlarında kısıtlamalar yapmaya hazırlanıyor.
KÜÇÜK DİZEL GELMEYECEK
Örneğin
Volkswagen 2020'den sonra Türkiye'de sadece 2.0 lt ve üstü dizel motorları satışa sunacak. Bu da hem markanın hem de toplam pazardaki dizel payını azaltacak. İki yıldır Jetta'da dizel motor seçeneği sunmayan Volkswagen'in toplam dizel payı da yüzde 55'e geriledi. 2020'den sonra markanın dizel payının daha da azalacağı tahmin ediliyor.
Yeni Polo için düzenlenen basın toplantısında markanın dizel politikalarını anlatan Doğuş Oto-Volkswagen Binek Araç Genel Müdürü Vedat Uygun, üç yıl sonra Türkiye'ye sadece büyük dizel motorlu araçların geleceğini söyledi.
Uygun, Volkswagen'in bu kararı dizel motorlara getirilen yeni emisyon standartları nedeniyle aldığını kaydetti. Uygun, filolardaki dizel talebiyle ilgili soruya verdiği cevapla, Türkiye'deki "dizelci zihniyetin" değişmeye başladığını ortaya koydu. Bazı firmaların çevreci kaygılar nedeniyle filolarında benzinli otomobilleri tercih ettiklerini söyleyen Uygun, bireysel kiralama yapan filo şirketlerinin de portföylerine benzinli araçlar koyduklarını anlattı.
16 MİLYON SATAN POLO YENİLENDİ
1975'te
üretimine başlanan
ve dünya genelinde
16 milyondan
fazla satış
rakamına ulaşan
Volkswagen'in Polo
modeli yenilendi.
Altıncı jenerasyon
Polo, Türkiye'de
ikisi benzinli, ikisi
dizel olmak üzere
toplam 4 farklı motor
seçeneğiyle satılıyor.
Benzinli motorlar
3 silindirli ve 1
lt. hacme sahip.
Araç; Trendline,
Comfortline ve ilk
kez sunulan Highline
olmak üzere üç farklı
donanım seviyesiyle
satın alınabiliyor.
Polo'nun fiyatı 64 bin
900 TL'den başlıyor.
ELEKTRİKLİ VOLKSWAGEN 2020'DE YOLDA
Elektrikli otomobillerin dünya ile
aynı anda Türkiye'de
de satışa sunulacağını
söyleyen Uygun, ilk
elektrikli VW I.D.'nin
2020'de ithal edileceğini
kaydetti. Uygun, "I.D.,
Beetle gibi otomotiv
dünyasında devrim
yapacak bir model
olacak. Sırasıyla
crossover I.D. Crozz,
C-SUV sınıfında yer
alacak I.D. Lounge ve
C segmenti I.D. Sedan
satışta olacak" dedi.
Elektrikli modeller için
tüm VW bayilerine şarj
istasyonu kuracaklarını
söyleyen Uygun, şöyle
devam etti: "Elektrikli
VW'lerin menzili 400-
600 km arasında
olacak. I.D.'nin dizel
Golf otomatikten biraz
daha ucuz olması
bekleniyor. Aracın
bataryasının yüzde 80'i
hızlı şarjla 30 dakikada
dolacak."
YENİ SUV MODELLERLE İDDİASINI ARTIRACAK
Yeni T-Roc modeli önümüzdeki yıın ikinci yarısında Türkiye'de satışa sunulacak. Markanın SUV atağı bununla sınırlı kalmayacak. Yenilenen Touareg Nisan 2018'de yollara çıkacak. 2019'da ise A segmentte yer alacak T-Cross gelecek.