Türkiye, zeki, yetenekli ve girişimci insanını ekonomiyle ilişkilendirecek araçları üretmeye başladı. Türkiye İhracatçılar Meclisi'nin İnovasyon Haftası Adana toplantılarında bunun örneklerini görmeye başladık. Daha da önemlisi, hayatımıza bu alanda yeni kurumların giriyor olması...
Misal TİM'in kurduğu İnovatim ailesi... 140 üniversiteden 15 bin başvuru içinden online sınavla seçilmiş 2000 kişilik bir aileden söz ediyoruz. Yaptıkları, inovasyon fikrini, topluma yaymak, üniversitelerde kurumsallaştırmak.
Dün TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi ile İnovatim'in temsilcisi gençlerin toplantısına katıldım. 13 üniversitede inovatim kulüpleri kurdular bile... Bunlardan 1500'ü İstanbul'daki İnovasyon Haftası'nda görev alacak. Çalıştaylar, ziyaretler, liselerde dersler, işadamlarıyla çay sohbetleri, fabrika ziyaretlerine dek çok sayıda faaliyetin odağındalar.
Büyükekşi, toplantıda gençlere şu tavsiyeyi yapıyor: "Gezin, görün, geliştirin, ufkunuzu açık, vizyonunuzu gelişebilir kılın." Bu, son derece önemli... Örnek veriyor Büyükekşi: "Okulda bizden 5 yıldızlı otelin resepsiyon masası çizimi istediler. Ben şuradan şuraya 2 metre masa tasarladım, hocam çizdi attı ve 15 metrelik taslak karaladı. O zamana dek 5 yıldızlı otelde kalmamış biriydim ve yapabildiğim bu olmuştu." Bugün inovatim elemanları, fuarlara, yurtdışı gezilere götürülüyor. Ufukları genişlesin diye. Ruanda'ya dahi giden var ve dönüşte 25 bin dolarlık ihracat bağlantısıyla dönmeyi başarmış. İhracatçı, ülke kalkınmasında önemli bir unsur ve İnovatim ailesi, bir yandan dünyada yeni ufuklar ararken diğer yandan yenileşim düşüncesini yurt sathına yaymada tarihi misyon üstlenmiş durumdalar.