Uluslararası denetim, vergi ve danışmanlık hizmetleri şirketi PwC'nin ilaç ve yaşam bilimleri sektöründe faaliyet gösteren 35 ülkeden 87 CEO'nun görüşlerine göre hazırladığı araştırmaya göre CEO'lar inovatif ürünler ve gerçekleştirecekleri farklı işbirlikleri ile büyümeye devam edecekleri konusunda iyimser.
ÇALIŞAN SAYISI ART ACAK laç sektöründeki CEO'ların üçte ikisi çalışan sayılarını artırmayı hedeflediklerini dile getirirken, doğru yetenekleri elde tutma konusu gün geçtikçe daha önemli hale geliyor. Sağlık konusundaki talep daha belirgin bir gidişat içinde. Özellikle gelişmiş ülkelerdeki yaşlanan nüfus ve gelişmekte olan ülkelerdeki artan refah seviyesi, sağlık harcamalarının artmasını sağlıyor. Tüm sektörlerde, önümüzdeki bir yıl içinde şirketlerinin büyümesinden çok emin olduğunu söyleyen CEO'ların oranı yüzde 35 iken, bu oran ilaç ve yaşam bilimleri CEO'larında yüzde 48'e yükseliyor. İlaç sektörü CEO'larının neredeyse tamamı önümüzdeki üç yıl içinde şirketlerinin gelirlerinde artış sağlayacaklarını dile getirirerek en iyimser sektörlerden biri olarak öne çıkıyor.
İLAÇ SEKTÖRÜ DAHA FAZLA İŞBİRLİĞİ PLANLIYOR
Sektördeki CEO'ların yüzde 62'si önümüzdeki yıl içinde yeni bir stratejik ortaklığa veya ortak girişime imza atacaklarını dile getirirken, katılımcıların yaklaşık yarısı bu ortaklıkların farklı sektörlerden kurumlarla olabileceğini dile getiriyor. Sektörün yoğun bir birleşme satın alma işleminin olduğu bir dönemde araştırmaya katılan ilaç ve yaşam bilimleri CEO'larının yüzde 31'i lokal bir birleşme veya satın alma işlemini tamamlayacaklarını, yine aynı oranda CEO uluslararası bir işleme imza atacaklarını dile getiriyor. Birçok şirket için bu işlemler yeni pazarlara giriş ve ürün çeşitliliğini artırmak için birer fırsat olarak görülüyor. İlaç sektörü CEO'larının yüzde 92'si teknolojiyi paydaşların ihtiyaçlarını anlamada ve çözümünde kullanacağını söylüyor. Sektördeki CEO'ların yüzde 69'u üç yıl öncesine göre büyümek için daha fazla fırsat olduğunu dile getiriyor. Bu oran tüm dünyadaki CEO'lar arasında yüzde 60 düzeyinde. Sektörde büyüme için en çok fırsat görülen ülkelerse tüm dünyada yüzde 52 oranla ABD olurken, ardından yüzde 32 ile Almanya ve yüzde 34 oranla Çin pazarları geliyor.