Fetullahçı Terör Örgütü'ye (FETÖ) bağlı şirketlerin ürettiği Hızlı Geçiş Sistemi'nin (HGS) yazılımları yenileniyor. HGS'deki FETÖ izleri siliniyor. Türkiye'nin milli projeleri olan Osmangazi ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü ile Gebze İzmit Otoyolu ve Kuzey Marmara Otoyolu'nda HGS yazılımları yenilendi.
Daha önce FETÖ izi bulunan HGS'nin yenilenerek PTT'ye devredildiğini belirten İntetra Genel Müdürü Mehmet Ömerbeyoğlu, "HGS sistemindeki yazılımların tümünü milli yazılım haline getirip 3 ay içinde PTT'ye teslim etmeyi planlıyoruz" dedi. HGS'nin, PTT ve Karayolları Genel Müdürlüğü (KGM) işbirliğiyle Eylül 2012'den bu yana faaliyet gösterdiğini anlatan Ömerbeyoğlu, "2015 yılı Aralık ayından bu yana PTT'nin alt yüklenicisi olarak, sistemin bakım ve onarımını yapıyoruz. Sistemdeki bazı uyumsuzlukları tespit ettikten sonra yazılımları yenilemeye başladık" diye konuştu.
ÜCRET ALMADAN YENİLEDİK
Yazılımların yenilenmesi sürecinde yaşanan sıkıntıları Yeni Şafak'a anlatan Ömerbeyoğlu, "Bağımlı yazılımlar nedeniyle mevcut işlerle ilgili bazı sorunlar olduğunu gözlemledik. HGS etiketleri sadece bir firmadan alınabiliyordu. Daha önemlisi sistemin yeni projelere entegrasyonu konusunda bazı sınırlamalar vardı. İlk olarak PTT-HGS sisteminin yabancı yazılımlara ve firmalara olan bağımlılığını ortadan kaldırmayı hedefledik. Bu kapsamda HGS sistemindeki yazılımları herhangi bir ücret almadan yeniden yazıyoruz" ifadelerini kullandı.
TÜMÜ 3 AYDA TESLİM
Yeni yazılımlarla HGS'nin millileştiğini söyleyen Ömerbeyoğlu, "Bu sayede yazılım sorunlarını ortadan kaldırıp PTT'nin daha efektif bir sisteme sahip olmasını sağladık. Sonuç olarak, 'Osmangazi Köprüsü ve Gebze İzmit Otoyolu' ve 'Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu' HGS ücret toplama yazılımları tamamlandı. Mevcut HGS sistemindeki yazılımların tümünü milli yazılım haline getirip PTT'ye teslim etmeyi 3 ay gibi oldukça kısa bir sürede tamamlamayı planlıyoruz" dedi.
MİLLİ ÜRÜNLERİMİZİ SATALIM
Ömerbeyoğlu, "Kısa vadede yüzde 100 milli yazılımla dışa bağımlılığı minimuma indirerek, sektör standartlarında hizmet kalitesi ve veri güvenliği sağlamayı hedefliyoruz. Bu sayede gerek bugün var olan gerekse kamu yatırım planlarında olan köprü ve otoyol projelerindeki ücret toplama sistemini mükemmelleştirmek için çalışıyoruz. Orta vadedeki en önemli hedefimiz ise millileşen projeleri, yurtdışı pazarında satılacak ürünlere dönüştürmek" diye açıkladı.
VERİLER KORUNUYOR
Yaklaşık 15 milyon araç kullanıcısının kimlik bilgilerinin de yer aldığı HGS, "bilgiler FETÖ'de" iddiasıyla infial yaratmıştı. Sürücü bilgilerinin hem PTT hem de Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından çok hassas bir şekilde korunduğunu anlatan Ömerbeyoğlu, "Bu kapsamda hizmet veren tüm sunucular ve veri merkezlerinin tamamı PTT ve KGM'nin belirlediği güvenli alanlarda tutuluyor. Bu sistemlere hem fiziksel hem mantıksal erişim tamamen PTT ve KGM'nin kontrolünde. Veri güvenliğinin endüstri standartlarında tutulmasını teminen, sistem PTT tarafından Uluslararası bağımsız kuruluşlara denetlettiriliyor" dedi.
10 MİLYON MÜŞTERİ
Günümüzde HGS sistemi, 2 bin kilometrelik Devlet Otoyolları, 15 Temmuz Şehitleri Köprüsü, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü, Osmangazi Köprüsü ve Gebze İzmit Otoyolu, Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu, İDO, İstanbullines projelerinde kullanılıyor. 10 milyon müşteriye hizmet veren HGS, 15 bankaya entegre olarak çalışıyor. (Yenişafak)