Dizel otomobillerin pazar payı kaybetmesinin en önemli nedeni bazı markaların dizel satışlarını durdurması. Bunların başında Toyota geliyor. Japon marka Türkiye'de 2019'dan beri dizel otomobil satmıyor. Satıştan kaldırılan dizel modellerin yerini ise hibritler aldı. Hyundai de bazı modellerinde dizel satışına son vermeye hazırlanıyor.
Küçük dizel motor geliştirmeyeceğini açıklayan Hyundai'nin Türkiye'deki tesislerinde üreteceği yeni i20'de artık dizel motor bulunmayacak. Koreli marka i20 modelinde dizel yerine hibrit üretecek. Yılın ikinci yarısında satışa sunulması planlanan i20 modelinde ilk kez 48-volt yarı hibrit kullanılacak. Toyota ve Hyundai'yi diğer markalar da takip edecek. Onlar da dizel motordan uzaklaşacak adımlar atacak.
HİBRİTLERİN PAYI ARTIYOR
Türkiye'de dizelin yerini ise hibritler dolduruyor. Hibrit otoların payı 2019'da yüzde 286 gibi yüksek artışla yüzde 3.09'a yükseldi. Bu oran hibritlerin teşvik edilmeye başlandığı tarih olan 2016'da yüzde 0.80 seviyesindeydi. Hibritler yükselişini Ocak 2020'de de sürdürdü.
Hibritlerin payı yüzde 3.62'ye ulaştı. 2016'da 1.010 adet olan satışlar 2017'de 4 bin 507, 2018'de ise 3 bin 899 adet olarak gerçekleşti. 2019'da bu rakam 11 bin 974 adete çıktı. 2020 tahmini ise 20 bin adet. Yeni modellerle hibritlerin pazar payının üç yıl içinde yüzde 30'lara, satışların ise 42 bin adete çıkması bekleniyor.