Yeni dünya ile sektörler genişliyor, iş alanları artıyor. Geleceğin favori işleri de günden güne farklılık gösteriyoruz. Geçtiğimiz 10 yılın gözdeleri artık tarih oluyor. İşte ekotrent.com sitesinin haberi yıldızı parlayacak 42 iş önerisini gündeme getiriyor. “Nasıl bir dükkan açarsam kaç lira kazanırım” diye merak edenler bu haberi okumadan geçmesin. 5 boyutlu sinema - Son zamanlarda 5 boyutlu sinema salonları yatırımcıların yüzünü güldüren bir iş modeli olarak dikkat çekiyor. Görüntüdeki derinlik algısının yanı sıra sert esen rüzgar veya bir anda salonu basan sisle izleyiciyi filmin içine alan 5 boyutlu sinema, gerçekçi efektleriyle yatırımcısıyla birlikte ziyaretçisini de mutlu ediyor. Ortalama 250 bin dolar seviyelerinde olan yatırım maliyetine karşılık aylık en az 15 bin lira kazanç sağlayan 5D sinema, önümüzdeki dönemlerde eğlence harcamalarından daha büyük pay almaya aday. Funpark- Türkiye’nin çeşitli illerinde altı noktada yer alan Funpark da bu işe ilgi duyanlara yeni bayilikler veriyor. 5D sinema işletmeciliği yapılabilecek uygun yerler, başta alışveriş merkezleri ve yoğun yaya akış trafiği bulunan caddeler de bayilik verecek olan Funpark, yatırımcıdan franchising bedeli almıyor. Film desteği verdiği girişimcilerine bir yıl garantili teknik servis, montaj ve kurulum da sağlayan Funpark, aylık minimum 15 bin lira kazanç vaat ediyor. Simülatör Makine Prodüksiyon - Simülatör Makine Prodüksiyon, artan ilgi ve yatırım maliyetlerinin kısa sürede karşılandığını gören pazara adım atan isimlerden biri. Genel Müdür Mustafa Mertcan, henüz yeni bir iş modeli olmasına rağmen şu anda bu işle ilgilenen 50’nin üstünde çok boyutlu sinema salonu olduğunu kaydediyor. Simülasyon ve sanal gerçeklik teknolojilerine yatırımların gelecek dönemde artacağını öngören Mertcan, 6 kişilik bir 5D sinemanın en az 150 bin dolarlık bir maliyeti olduğunu söylüyor. Mertcan, bayilik için teknik destek, montaj ve kurulum hizmeti de verdiklerini iletiyor. Fatura kuyruklarına son - Bir zamanlar elektrik, su, doğalgaz gibi faturaları ödemek için bankada kuyruğa girmek zorunda kaldığımız dönemler tarih olmaya başladı. Keza banka kuyruklarının yerini fatura tahsilat noktaları almaya başladı. Fatura tahsilatı ödeme noktaları aslında dünyada çok yaygın bir sistem. Garanti Online Fatura - Garanti Online Fatura (GOF), franchise açmak isteyenlere sunduğu 24 aya varan taksit olanakları sunuyor. 2011 sonuna kadar şube sayısını ise bine çıkarmayı hedefliyor. GOF Genel Müdürü Tarık Yılmaz, “Finansal durumu yeterli olmayanlar için de cazip bir yatırım paketi oluşturduk. 5 bin dolarlık franchise bedeli ile bankacılık destekleyici hizmetleri, fatura ödemeleri, D-Smart, TTnet ve diğer bazı ödemeleri içeren bu paketle işinizi kurabiliyorsunuz” diyor. Kredixshop - Şu an 35 ilde 350’yi aşkın Kredixshop ödeme noktası bulunuyor. Bütün işlemler Kredixshop’un özel sistemi üzerinden online olarak yapılıyor. Franchise giriş bedeli proje ve lokasyona göre değişiyor. Standart KredixShop açmanın giriş bedeli 6 bin lira + KDV. Ayrıca 15 bin liralık teminat mektubu alınıyor. Bayinin aylık cirosu yerine ve iş hacmine göre 3 bin ile 80 bin lira arasında değişiyor. Sağlıklı yaşam ve zayıflama - Sağlıklı yaşam ve zayıflama Sağlıklı yaşam, son yılların en hızlı büyüyen pazarı. Henüz bakir olan bu pazarın yılda yüzde 500 oranında büyüdüğü belirtiliyor. Türkiye’de 20 milyon kadın bu pazarın hedef kitlesi. Türkiye’de yeni yeni büyümeye başlayan sağlıklı yaşam sektörünün ABD’deki cirosal büyüklüğü 100 milyar dolar civarında. Uzmanlar önümüzdeki beş yıl içinde bu pazarın dünyada 1 trilyon dolarlara ulaşacağını öngörüyorlar. Neobodica - Güney Kore medikal ve kozmetik buluşlarının, Avrupa’da tüketicilere sunulması için kurulmuş bir zincir sistemi. Bostancı, Maltepe ve Göztepe’de merkezleri olan şirket, Türkiye’nin her yerine franchise verecek. 150 bin lira yatırım maliyeti yapılması gerekirken, 13-14 bin lira işletme gideri bulunuyor. Evlerin yoğun olduğu bölgelerde yatırım yapılması önerilirken yatırımcının aylık kazancı 30-40 bin lirayı buluyor. Footbreak - Sağlıklı yaşam pazarında faaliyet gösterecek olan Footbreak, Tai ayak masajı ile gevşemeyi sağlayan çayların satıldığı cafe konseptinden oluşuyor. Dünyada bir ilk olan bu konsept ile insanların streslerinden arınmalarının sağlanması hedefleniyor. Yurt içi ve yurt dışında zincirleşme planları olan marka, İstanbul, İzmir, Ankara, Bursa, Antalya ile yurtdışında Rusya ve Almanya’da franchise vermeye hazırlanıyor. 100-120 bin dolar yatırım maliyetine karşılık aylık kazancın da 40 bin doları bulacağı belirtiliyor. Ota Güzellik Merkezi - 1996 yılında Ota Tıp merkezi yöneticiliğine başlayan Tülay Akvardar, aynı yıl Ota Tıp Merkezi bünyesinde hizmete başlayan güzellik ve estetik hizmetlerini Ota Güzellik Merkezi adı altında farklı bir merkezde toplamış. Marka, Türkiye genelinde franchise veriyor. Bu merkeze ihtiyaç duyan insanların kolay ulaşabilecekleri yerlerde açılması planlanan merkezlerin minimum yatırım maliyeti 500 bin dolar. Aylık kazancın ise 30 bin TL civarında olduğu belirtiliyor Sigarayla terapi savaşı - Sağlıklı yaşam bilincinin yükselmesi ve restoran, cafe gibi kapalı alanlarda yasaklanmasıyla artan sigara bırakma merkezleri yeni girişimlerin de adresi oldu. Sigara bırakma terapilerinin yanı sıra, bitkisel ilaçlarla da hizmet veren bu merkezler başarısına göre ayakta kalabiliyor. Mora Terapi ve Biorezonans Tedavi Merkezi / Mora Terapi - Sigara bırakma hizmeti alanında terapi hizmeti veren Mora terapilerini Neosante bünyesinde oluşturuyor. Yatırım maliyetinin, 75 bin ile 100 bin lira arasında değiştiğini kaydeden Mora Terapi Merkezi Genel Müdürü Dilşad Çelebi Işık, aylık kazançlarının ise minimum 25 bin lira olduğunu kaydediyor. Başvuru için: 0216 450 60 20 Biorezonans Tedavi Merkezi - Dört yıl önce Dr. Sümer Zeynep Karabey tarafından Türkiye’ye getirilen Bicom adlı cihaz sigara bırakma hizmeti sunmak isteyen doktorlara veriliyor. Karabey, yatırım maliyetinin 50 bin lira olduğunu ve bu rakamın 3 ay gibi bir sürede geri kazanıldığını ifade ediyor Kargolar da otomata girdi - Otomat belki de son yılların en hızlı büyüyen iş sahalarından biri. Ancak artık büyük montanlı işlerin de otomatlar üzerinden yürümeye başladığını görüyoruz. Örneğin, ilk olarak PTT tarafından kısa bir süre önce hayata geçirilen kargomatikler de girişimcilerin önünde yeni bir iş fırsatı olarak duruyor. Kargomatik - Henüz çok yeni bir sistem olan kargomatikler sundukları düşük maliyet, 24 saat gönderileri teslim ve alımına imkan veren çözümüyle başta kargo şirketleri olmak üzere bireysel girişimcilerle hızla yayılacağa benziyor. 34 bin lira tutarında olan kargomatikler, gönderileri sahiplerine cep telefonu veya e-maille haberdar edip verdiği şifre ile istenilen zaman ve günde alıcı tarafından teslim alınmasını sağlıyor. Yeni ve farklı bir kiosk modeli - Mobil Kafe” Mobil büfe kavramıyla aslında ilk olarak İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin (İBB) başlattığı bir girişimle tanışmıştık. Çay bahçelerinin yerini mobil büfeler almaya başlamıştı. İçerisinde sıcak-soğuk içecekler, sandviç, simit ve tatlı çeşitlerinin bulunduğu bu büfeler girişimciler için de bir ilham kaynağı oldu. Hotstop - Örneğin ‘Hotstop’ adı verilen yeni bir girişim yine kiosk benzerinde ancak yenilikçi bir mobil kafe projesi… Hotstop’larda demleme çay ve kahve kültürünün lezzet beklentileri özellikle dikkate alınmış. Bu yılsonuna kadar İstanbul’da 25 noktaya ulaşılması hedefleniyor. Franchise bedeli her şey dahil, 40 bin Euro+KDV. Hotstoplar günlük 350 lira ile bin 500 lira arası ciro yapıyorlar. Yeni açılan yerlerde başlangıçta 250-300 lira seviyesinde olan cirolar çok kısa bir süre içinde 400-500 liranın üzerine çıkabiliyor. Portabal Büfe & Kiosk - Arıhan Arıcılık Ltd Şti tarafından geliştirilen ve hem tasarım hem de isim patenti alınan portakal şeklindeki ‘Portabal Büfe & Kiosk’larda her türlü açık alanda, hava koşullarında hizmet vermeniz mümkün oluyor. Yatırım 8 ile 10 bin lira arasında değişiyor. Çay Çen - Nete Sanayi tarafından oluşturulan Çay Çen, 24 saat taze çay satan bir konsept. Çay servisine ek olarak yanında; katmer, soğuk sandviç, tatlı grubu, soğuk içecek grubu ve bitki çayları olacak. Türkiye genelinde 40 franchise verilmesi planlanırken AVM’ler, dinlenme tesisleri, üniversiteler, parklar, sahiller, açık alanlar bu yatırımın yapılması için uygun alanlar oluyor Özel günlere çikolata ve meyve çiçekleri - Bir işin başarılı olabilmesi için inovasyon şart. Örneğin, özel günlerde klasik hediyeler arasında sayabileceğimiz ‘Çiçek mi çikolata mı?’ ikileminde kalıyorduk. Bu boşluğu gören firmalar inovatif bir fikir ortaya koydu ve son yılların en moda girişimlerinden biri olan çiçek görünümündeki meyve sepetlerini yarattılar. Bu girişimin özellikle tüketici tarafından tercih edildiğini görüyoruz Frutation - Frutation’ markası için franchising verecek girişimciler arıyor. Öncelikli olarak İstanbul'da yer almak üzere, İzmir, Antalya, Adana gibi potansiyeli yüksek illere franchising verilecek. Franchise'lardan giriş bedeli olarak 30 bin dolar alınıyor. Mağazayı açmak için harcanması gereken toplam tutar ise 200 bin lira ile 250 bin lira arasında değişiyor Bonnyfood - Bonnyfood kek, kurabiye, çikolata ve meyvelerden çiçekler üreten bir şirket. Tasarlanan çiçek buketleri özellikle doğum günü, yıldönümü gibi özel günlerde hediye olarak tercih ediliyor. Yaklaşık 100 bin ile 120 bin dolar arasında kurulum maliyetine ihtiyaç duyuluyor. Aylık ortalama 70 bin ile 100 bin lira arasında ciro hedefleniyor. Modernleşen seyyar arabaları - Artık kendi işini kurmak isteyen yatırımcılar sabit bir dükkânda bulunup, bu mekânın kira bedelleri gibi giderlerin planlamasını yapmak durumunda değiller. Farklı ve çeşitli iş fırsatları gün geçtikçe çoğalıyor. Yiyecek arabaları da bunlardan biri. Buna örnek olarak pilav arabalarını verebiliriz. Örneğin pilav, özel tasarım araba zincirleriyle yeni bir boyut kazandı. Bir yudum hijenik su için - Hijyen sağlayan ürünlere bu anlamda son yıllarda oldukça hatırı sayılır bir talep var. Zira damacana suyun ekonomik olmaması nedeniyle artık tüketiciler ev ve işyerlerinde su arıtma cihazlarını tercih etmeye başladı. Bu alanda pazarın hızlı bir şekilde büyüyeceği tahmin ediliyor. Ozmagic - Bu ürünlerden biri olan ‘Ozmagic’, bu pazarın yeni oyuncuları arasında karşımıza çıkıyor ve bayilik için de girişimcilere fırsat sunuyor. ‘OzMagic’, musluklara takılarak ozonlu su üretme aracılığıyla sterilizasyon yapan bir ürün. Ürünün Türkiye distribütörlüğünü ise Özcanoğlu Dış Ticaret üstlenmiş. Bayinin peşin mal alımlarını karşılayabilecek kadar işletme sermayesinin olması gerekiyor. Bu miktar sipariş bazında çalışıldığında 500 ile 1000 Euro arasında değişiyor. Zet Group - Yeni nesil tasarruf ürünleri sunan Zet Group, ‘Tordes’ adlı ürünüyle mineral açısından zengin ve sağlıklı içme suyunu ev ve işyelerinde tüketiciye kendisinin üretmesi olanağını tanıyor. Bayinin bölgesinde yapacağı reklamlarda ayrıca maddi destek de sağlanıyor. Bayilerin elde edeceği ciro performansa dayalı olarak değişirken ortalama aylık ciro 8 ile 12 bin lirayı buluyor. Kâr marjı bayilik sisteminde yüzde 47 civarında. Ayrıca ciro üzerinden herhangi bir bedel alınmıyor. Takı ve aksesuardaki fırsatlar - Takı ve aksesuar sektörünün Türkiye’deki pazar büyüklüğü markasız ürünlerle birlikte 500 milyon lirayı buluyor. Türkiye’de son dönemde markalaşmanın hızlandığı bu sektörde yüzde 300 kar marjlarının olması yatırımcısının iyi bir kazanç elde etmesini sağlıyor. Black & White Accessories - Black & White Accessories kadın dünyasında eksikliği hissedilen aksesuar ürünlerini satış stratejilerine uygun olarak tasarlanmış mağazası ile tüketicilere ulaştırıyor. Marka bu amaçla anahtar teslim franchising veriyor. 30-35 metrekarelik bir mağaza için toplam yatırım bedeli 50 bin lira oluyor. Kâr marjı yüzde 200-300 aralığında olurken aylık 15 bin lira ciro yapılabiliyor. Bunun 8-9 bin lirası da yatırımcıya kâr olarak kalıyor. Jeune&Belle - Şirket franchise ücreti, cirodan yüzdelik pay ve reklam katılım payı almıyor. Jeune & Belle mağazasına sahip olmak için hareketli bir cadde veya alışveriş merkezinde 40-50 metrekarelik mağaza kiralamak gerekiyor. Yatırımın tutarı 80-100 bin lira arasında değişiyor. Bu maliyetin yüzde 50’sini nakit kalanını ise 150 gün vade ile ödemek mümkün. İşletmelerin kar marjı yüzde 250’leri bulabiliyor. Büfeciliğin yeni yüzü - Geçmişte merkezi yerlerde köhne, küçük dükkanlar şeklinde faaliyet gösteren büfeler son yıllarda modern, lüks bir tarza büründü. Özellikle son iki yılın revaçta işlerinden biri olan modern büfecilikte neredeyse her gün yeni markalar çıkmaya başladı. Büyümeye çok açık bir pazar olan modern büfecilikte şu anda var olan markalar pazarın sadece yüzde 25’ini kullanıyorlar. Büyüme gerçekleştikçe pazardaki rekabetin artması, kurumsallaşan ve işini iyi yapan markaların ön plana çıkması bekleniyor. Marmaris Büfe - Marmaris Büfe, alışveriş merkezlerinde açılan ilk yerli fastfood markası olma özelliğini taşıyor. 20’nin üzerinde şubesi olan marka, franchise zincirini genişleterek, Ankara, İzmir ve Antalya dışında franchise sayısını 30'a ulaştırmayı hedefliyor. Franchise alacak yatırımcıların 50-60 metrekarelik dış bahçesi olan 100-150 bin lira arası yatırım yapması isteniyor. Kar marjı ise yüzde 20-30. Bambi Cafe - Bambi Cafe İstanbul’daki 17 şubesiyle faaliyet gösteriyor. 2011 yılından itibaren İstanbul ve büyük iller ile nüfusu 60 binin üstündeki ilçeler için franchise verilmesi planlanıyor. Bambi Cafe açmanın maliyeti franchise bedeli hariç 100-200 metrekarelik bir mekan için ortalama 300-400 bin lirayı buluyor. İlk 3-6 ay arasında kâr etmesi beklenmeyen işin şubenin konumuna göre yatırımcısına yıllık 200-800 bin lira kazanç sağlayacağı belirtiliyor. Etiler Marmaris Büfe - En hızlı büyüyen modern büfe markalarından biri olan Etiler Marmaris Büfe, bugün 40 mağazalık bir zincire dönüştü. İstanbul Bakırköy’deki yeni genel müdürlüğünde yeni bir yapılanma içerisinde olan Etiler Marmaris Büfe, önümüzdeki yıl sonuna kadar 60 şubeye ulaşmayı planlıyor. Yatırım maliyeti 50-70 metrekarelik mağazalar için anahtar teslimi 75 bin dolar, giriş bedeli ise 25 bin dolar. Kâr marjı yüzde 25-30 civarında. Çevreye duyarlı eko temizleme - Sektörde uzun yıllardır boy gösteren geleneksel kuru temizleme işletmelerinin yanı sıra sayıları 20’yi bulan zincir şirketler de faaliyet yürütüyor. Hem de her geçen gün performanslarını daha da artırarak. Sektöre getirilen AB standartları çerçevesinde üç yıl önce ikinci el makine ithalatı yasaklandı. Eco Dry - Yönetim Kurulu Başkan’lığını Şahin Akdoğan’ın yaptığı şirket, İspanyol Unisec şirketinin Türkiye temsilcisi. 13 ve 19 kg boyutlarındaki Unisec makinelarında bulunan karbon filtresi çevresel koruma sağlıyor. Tüm mimarlık ve eğitim çalışmaları verilmek suretiyle asgari 70 metrekarelik bir Eco Dry bayiliğini 60 bin Euro’ya kurmak mümkün. Şirket, ilk yıl franchising bedeli almıyor Kurumsal emlakçılık - Son yıllarda konut sektörünün hızlı bir gelişim içerisine girmesiyle gayrimenkul danışmanlığı konusunda hizmet veren şirketlere daha sık rastlar olduk. Gayrimenkul danışmanlığı, hem profesyonel anlamda danışmanlık hizmeti verirken hem de gayrimenkul kiralama ve satışı hizmetlerini bir arada sunan kapsamlı bir iş modeli. Bu anlamda pek çok kurumsal şirket bayilik ağlarını büyütüyor. Arthur&Miller Real Estate - Franchise giriş bedeli olarak yıllık 3 bin dolar isim hakkı talep ediliyor. Girişimci adayı, franchise giriş bedelini, yaptığı sözleşmenin süresine göre yıllara yayarak ödeyebiliyor. Ayrıca franchise’dan aylık 750 lira hizmet bedeli alınıyor. Standart bir gayrimenkul ofisi için öngörülen yatırım miktarı ortalama 15 bin lira Turyap - Turyap’tan bayilik alıp emlak danışmanlığı yapmak isteyenler öncelikle bir haftalık eğitimden geçiriliyor. Tapu, imar bilgiler, pazarlama ve iletişim eğitimlerini verildiği girişimciler isim hakkı bölgeye göre değişiyor. ancak hizmeti bedeli 110 dolar + KDV. Coldwell Banker Türkiye - ABD’de marka değeri en yüksek gayrimenkul şirketi olarak bilinen Coldwell Banker Türkiye’de de yeni bayiliklerle büyüyecek. Şu an 20 olan franschise sayısını üç yıl içinde 150’ye taşımayı planlayan Coldwell Banker, özellikle Marmara bölgesinde bayiliklerle veriyor. Coldwell Banker’ın bayisi olmak için ilk aşamada ödenecek franchise bedeli ise 15 bin dolar civarında. Tavukçuların büyümesi hız kesmiyor - Fast food sektörü küresel krizden etkilenmeyen sektörlerden biri olarak oldukça dikkat çekmişti. Çoğu sektöre işten çıkarmalar, finansal krizler baş gösterirken hepimiz fast food sektöründe ciroların arttığına şahit olduk. Yabancı zincirlerin Türkiye pazarına girmesiyle fast food sektöründe artık tavuk firmaları hızla şubeleşiyor. Wienerwald - Küresel krizin yaşandığı 2009 yılında açılan Alman piliç çevirme markası Wienerwald, Türkiye’de hızla büyüyor. Wienerwald Express konsepti için ortalama yatırım maliyeti 230 ile 260 bin lira arasında değişiyor. Yatırımcıdan franchise giriş bedeli alınmıyor. Ancak ciro üzerinden aylık yüzde 2 royalty bedeli alınıyor. Bir franchise aylık ortalama 80 ile 90 bin lira arasında ciro elde edebiliyor. Tavvuk - Keskinoğlu, 2,5 milyon dolar harcayarak kurduğu 'Tavvuk Restaurant'a franchise vererek Türkiye'nin tüm illerine yayılmayı planlıyor. Şirket, 2012'ye kadar 200 restoran açarak binden fazla kişiye istihdam sağlamayı, 2015 yılına kadar ise 500 şubeye ulaşmayı hedefliyor. Franchise ücretinin 30 bin lira olduğu ifade ediliyor. Şirket franchising vermeye en kısa zamanda başlayacak. Yarışmalar dans kurslarının yıldızını parlattı - Tan Sağtürk Dans Okulu İstanbul, İzmir, Samsun, Trabzon, İzmit olmak üzere beş ilde 8 okulla faaliyet gösteren Tan Sağtürk Dans Okulu da şubeleşerek büyüyen kurslardan. Başvuru İçin: 0212 296 83 61 Burçin Orhon Dans Kursu Son yıllarda yoğun iş temposu ve stresten uzaklaşmak isteyenlerin tercih ettiği dans kursları da girişimcilerin gözdesi oldu. . İrili ufaklı pek çok girişimin devreye alındığı dans kurslarının önde gelen isimlerinden biri olan Burçin Orhon Dans Kursu, bu ilgiye karşılık şu günlerde bayilik verme konusunda çalışmalarını sürdürüyor.