Gıda
ve temizlik ürünlerindeki fiyat yükselişi tüketiciyi özel markalı ürünlere yönlendirdi. Özel Markalı Ürünler Sanayicileri ve Tedarikçileri Derneği (PLAT) Başkanı İmer Özer, "Böyle giderse özel markalı ürünlerin toplam pazardaki payını ikiye katlarız" diye konuştu. Toplam perakende pazarının yüzde 16.3'üne hakim olan özel markalı ürünler, son üç ayda talep artışı yaşadı. Amsterdam'da düzenlenen World of Private Label Amsterdam 2017'de soruları yanıtlayan Özer, 120'ye yakın üyeleri olduğunu ve sektörün cirosunu 25 milyar TL olduğunu belirtti. "Bizim pazarımızda Avrupa'da 20 ülkenin 13'ünde 2016 büyümeyle kapatıldı. Pazarın 25 milyar TL'lik potansiyeli bulunuyor. Bu ilgi sürdüğü takdirde pazar büyüklüğünün 50 milyar TL'ye çıkacağını öngörüyoruz. Hem fiyat avantajı hem de güvence sunan ürünler, zincir mağazaların raflarında giderek daha fazla yer alıyor" diye konuştu.
SEKTÖRÜN İDEAL ORANI % 50-50
Sektör genelinde markalı ile özel markalı ürün oranında ideal rakamın yüzde 50-50 olduğunu söyleyen Plat Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Hakan Hatipoğlu ise "Marka bağımlılığı nedeniyle özel markalı ürünlere mesafeli yaklaşan bir müşteri kitlesi vardı. Fiyatlardaki tırmanış nedeniyle bu kitlenin de market zincirlerinin kendi markalarını denemeye başladığını gözlemliyoruz" şeklinde konuştu.
MAĞAZA SAYISI 25 BİNDE DURUR
Perakende sektöründe her segmentte bulunan zincirlerin hızlı bir şekilde mağaza sayılarını artırdığını dile getiren İmer Özer, "Her gün yeni bir mağaza açan zincirler var. Rakamın toplamda 25 bine gelince dengeye oturacağını tahmin ediyoruz. Türkiye'de market satışları bir önceki yıla kıyasla yüzde 8.8 büyüdü. Aynı dönemde Polonya yüzde 4.7, Macaristan ise yüzde 4.5 büyüdü. Polonya ve Çin şu anda ihracattaki rakiplerimiz. Bu tür fuarlarla ihracatımızı daha da artırmayı hedefliyoruz" şeklinde konuştu.
Hakan Hatipoğlu ayrıca sektördeki yeni trendin organik ürünler olduğunu belirterek, "Biz de firma olarak yakın bir zamanda bu alanda yatırım yapıp organik ürünler çıkaracağız" dedi.