2015'te son 4 yılın en yüksek gelir büyümesine imza atan Türk Telekom, yatırım seferberliği başlatıyor. Bu yıl 3.2 milyar liralık yatırım yapacaklarını belirten Türk Telekom Üst Yöneticisi (CEO) Rami Aslan, "Türkiye'yi bölgede dijital üs haline getirmek istiyoruz. Yatırımlara hız kesmeden devam etme kararı aldık. Gelecek 3 yılda 10 milyar lira daha yatırım yaparak Türkiye'de dijital devrimi gerçekleştireceğiz" dedi.
10 YILDA 20 MİLYAR YATIRIM
Türk Telekom'un 2015 yılı finansal sonuçlarını paylaştığı basın toplantısında konuşan Aslan, şirketin 7 yıldır Türkiye'nin en değerli telekom markası olduğunu söyledi. Aslan, Türk Telekom'un son 10 yılda Türkiye'ye toplam 20 milyar liralık yatırım yaptığını aktararak, 81 ilde 213 bin kilometrelik fiber ağa sahip olduklarını söyledi.
GELİR REKORU KIRDI
Hem operasyonel hem de finansal anlamda çok güçlü bir yılı geride bıraktıklarını vurgulayan Aslan, şunları ifade etti: "Türk Telekom geçen yıl satış gelirlerinde yüzde 7'lik büyümeyle 14.5 milyar lirayı, Faiz, Amortisman ve Vergi Öncesi Kâr'da (FAVÖK) ise yüzde 6'lık artışla 5.3 milyar lirayı geçti. Bunlar Türk Telekom tarihindeki en yüksek değerler. Geçen yıl yapılan yatırımlar ise 2.9 milyar lira oldu. Bu rakam 4.5G spektrum ihalesi dahil edildiğinde 6 milyar liraya yaklaştı. 2015'i tüm hedeflerin oldukça üzerinde tamamladık."
1.5 MİLYON FİBER ABONE
Fiber ev erişiminin 4 yıl önce yüzde 20 seviyesindeyken, bu rakamın geçen yıl yüzde 62'ye ulaştığını aktaran Aslan, "Türkiye'ye 4.5G'nin gelişi son 1.5 yıldır kamuoyunun gündeminde. 1.5 yıllık sürede Türk Telekom'un yaptığı yatırım diğer tüm operatörlerin yaptığı yatırımın 6 katı seviyesinde. Fiber abone sayımız yüzde 30 artışla 1 milyon 465 bine erişti" diye konuştu.
BÖLGE VE ŞEHİR AYRIMI YAPMADIK
Rami
Aslan, bölge, şehir ve coğrafi koşullardan bağımsız Türkiye'nin her yerine yatırım yaptıklarını vurgulayarak, "Keşke bizim rakiplerimiz de bu şekilde yatırım yapsaydı ve sadece İstanbul ve İzmir'e odaklanmasaydı" dedi. Yatırımlardan en büyük faydayı tüketicilerin sağlayacağını vurgulayan Aslan, şunları kaydetti: "Bir operatör çıkıp, 'Türkiye'de fiber yetersizdir' ya da 'Türkiye fiberde geri kaldı' gibi bir söylemde bulunduğu zaman, bir bakıyorsunuz bunu söyleyen operatör toplam altyapı uzunluğu sadece 35 bin kilometre ve üstelik bu işi 8 yıldır yapıyor. 'Yeterli kadar fiber yok' diyen diğer operatöre bakıyorsunuz, hiç fiber yatırımı yok. Küçük düşünmek, yatırım yapmayıp 'daha ucuza mevcut fiberi nasıl kullanırız?' diye düşünmenin Türkiye'ye faydası yok. O yüzden bizim rakamlarımız ortada, 3 yılda 10 milyar liralık yatırımdan bahsediyoruz. Rakiplerimiz bizi takip etsin ve onlar da üzerine düşeni yapsın." Aslan, kendi fiber altyapılarının, rakiplerine açık olduğunu vurgulayarak, "Dolayısıyla diğer operatörler arzu ederlerse bizim fiber altyapımızı kullanmak ya da kendi altyapılarını yapma konusunda serbest" dedi.
FİBER ALTYAPIYI 81 İLE YAYDI
10 yılda altyapıya 20 milyar TL yatırım yaptı, fiber altyapıyı 81 ile yaydı.
Hane ve işletmelerin, yüzde 98'ine genişbant, yüzde 66'sına yüksek hızlı genişbant, yüzde 42'sine ultra yüksek hızlı genişbant altyapısı götürdü.
Sektöre yapılan yatırımın yarısından fazlasını Türk Telekom gerçekleştirdi.
Doğu Anadolu ve Güneydoğu Anadolu Bölgeleri'nde bulunan fiber altyapı uzunluğu, diğer tüm operatörlerin Türkiye'deki toplam fiber uzunluğuna denk geliyor.
RAKİPLERE YATIRIM ÇAĞRISI
Sektördeki toplam altyapı yatırımlarının yüzde 52'sinin Türk Telekom tarafından gerçekleştirildiğine dikkat çeken Aslan, "Ancak birkaç gün önce sayın bakanımızın da ifade ettiği gibi yapılan bu kadar şeye rağmen hâlâ durmak için yeterli seviyede değiliz, daha fazlasını yapmak lazım. Çünkü biz her haneye fiber bağlamak istiyoruz. Türkiye'yi bölgede bir dijital üs haline getirmek istiyoruz. Teknoloji çok büyük bir hızla ilerliyor. Yatırımları durdurmak Türkiye için çok büyük bir hata olur. Aynı şekilde küçük düşünüp, bunun üzerinden hesaplar yapmak da çok yanlış olur. Bunun aksine her zaman doğru vizyonla geleceğe yönelik uzun vadeli planlar yaparak devam etmek lazım" dedi. Aslan, sektördeki diğer paydaşları da yatırım yapmaya davet ederek, rakiplerinin de fiber altyapı yapmasını istediklerini, bunun Türkiye'nin dijitalleşmesine hizmet edeceğini sözlerine ekledi.
14.5 MİLYAR TL CİRO
Sabit genişbant abone sayısı: 8.6 milyon
Fiber abone sayısı: 1.5 milyon
Mobil abone: 17.3 milyon
E TV abone: 384 bin
Satış geliri: 14.5 milyar TL
Net kâr: 907 milyon TL