Turizm sektörünün önemli isimlerini bir araya getiren World Tourism Forum ana oturumunda "Bakanlar Toplantısı" düzenlendi. Toplantıya Türkiye ile güçlü ilişkilerin süregeldiği Azerbaycan'ın Kültür ve Turizm Bakanı Abulfaz Garayev, Balkanlar'da en hızlı gelişen pazarlardan Makedonya'nın Devlet Bakanı Furkan Çako, turizmcilerin hedef pazarlar arasına aldığı Afrika'nın dikkat çeken ülkelerinden Gana'nın Kültür ve Turizm Bakanı Elizabeth Ofosu Agyare ve Türkiye Turizm Bakanı Mahir Ünal katıldı. Forumda olmaktan büyük mutluluk duyduklarını belirten bakanlar, Türkiye'nin turizmde katettiği mesafeyi hayranlıkla takip ettiklerini belirterek, "Turizm deneyimlerinizden faydalanıyoruz" mesajını verdi.
STRATEJİK VE EKONOMİK PARTNER
Azerbaycan Kültür ve Turizm Bakanı Abulfaz Garaye, ülke bağımsızlığını kazandıktan sonra Türkiye'nin bu sürede kendilerine önemli destekler verdiğini söyledi. Turizmde 15 yıllık bir geçmişlerinin olduğunu belirten Garaye, Azerbaycan turizmine katkı sağlamak amacıyla büyük etkinliklere ev sahipliği yaptıklarını aktardı. Azerbaycan ile Türkiye'nin stratejik ve ekonomik partner olduğunu belirten Garayev, "Bu işbirliğini tüm dünyadan turist getirmek için de sürdüreceğiz. Türkiye ve Azerbaycan'ı içine alan demiryolu projesiyle Asya'dan ülkelerimize turist çekeceğiz" dedi. Azerbaycan'ın yeni bir destinasyon olarak tanıtılması gerektiğini ifade eden Garayev, şöyle devam etti: "1 Şubat'tan itibaren vize uygulamasına başladık. Hizmetlerimizi geliştirmeye çalışıyoruz. Türkiye'nin deneyimlerinden de faydalandık. Festivaller düzenliyoruz. Şu anda 5 uluslararası havalimanına sahibiz. Bölgesel ve ulusal havayolu şirketlerini buralara davet ediyoruz. Azerbaycan'ı turizm haritasına eklemeye gayret ediyoruz."
DÜNYANIN MERKEZİ GANA OLACAK
Gana Kültür ve Turizm Bakanı Elizabeth Ofosu Agyare de kültürlerini geliştirirken insanları sürece dahil etmek istediklerini, bu sayede turizmin gelişebileceğini söyledi. Afrika turizmini geliştirmek için bir pazar araştırması yaptıklarını vurgulayan Agyare, "Afrika'ya karşı yanlış bir algı var. Bunu pozitife çevirmek için çalışmalarımızı sürdürüyoruz" dedi. Türkiye'nin yardımlarıyla projeler gerçekleştirdiklerine dikkati çeken Agyare, "Yakın zamanda film parkı için çalışıyoruz. Gana'nın dünyanın merkezi olduğuna dair bir projemiz var. Bir turist dünyanın merkezine geldiğinde Gana'ya dair her şeyi görebilmeli" şeklinde konuştu.
TURİZMCİLER İHRACATÇI OLUYOR
Kültür ve Turizm Bakanı Mahir Ünal, "Teröre karşı çıkmamız için turizm ruhunun tekrar hatırlanmasına ihtiyaç var. İnsanların seyahat etme hakkına sahip çıkmalıyız" dedi. Ülkelerin terörü uluslararası rekabette bir avantaja çevirdiğini belirten Ünal, "Terör bir savaş aracı haline getiriliyor. Bu hepimizin karşı çıkması gereken bir durum" diye konuştu. Yıllarca terör örgütü ETA ile mücadele eden İspanya örneğini veren Ünal, şunları söyledi: "İspanyol turizm yetkililerine bu sorunu nasıl çözdüklerini sorduğumuzda basından üniversitelere, tüm örgütleriyle tek yürek olduklarını söylediler. Türkiye'de de böyle olmalı." Toplantıda sektör oyuncularına müjde veren Ünal, "Turizmcilerin de ihracatçı sayılması için taslak kaydını aldık" dedi.
TÜRKİYE İNGİLİZLERİN VAZGEÇİLMEZ DESTİNASYONU
Forumun ana oturumunda konuşan İngiliz seyahat acenteleri ve tur operatörleri birliği ABTA'nın CEO'su Mark Tanzer İngilizler için Türkiye'nin önemli bir turizm destinasyonu olduğunu, İngiltere'de 30 milyon poundluk bir pazar olduğunu söyledi. İnsanların rakamlara göre değil duygularına göre hareket ettiğini, dolayısıyla turizmde öncelikli olanın güveni artırmak olduğunu vurgulayan Tanzer, "Havaalanlarının güvenliğine, turist kalitesine ve güvene yatırım yapmak gerekiyor. Reklamlarda tanıtılan ürünün gerçekte de aynı olması gerekiyor. Eksiksiz ve doğru bilgi hiç olmadığı kadar önemli" dedi. Dünyada İngiltere de dahil artık hiçbir yerin güvenli olmadığını, terör riskinin tüm ülkelere yayıldığını vurgulayan Tanzer, sektörün en büyük sorununun korkularıyla nasıl başa çıkılacağını bilmemek olarak nitelendirdi.
'OTEL AÇMAYA DEVAM EDECEĞİZ'
Yemek ve konaklama üzerine odaklanıp butik bir otel zinciri haline gelen Fransız Mama Shelter'ın kurucu ortağı ve başkanı Serge Trigano, "Ne kadar zor günlerden geçsek de İstanbul gerçeğini değiştiremezsiniz. Türkiye ve özellikle İstanbul kısa vadede en heyecan verici turizm destinasyonlarından biri haline gelecek" dedi. İnsanların bu kadar ayrıştırıldığı bir dönemde turizmin insanları bir araya getirdiğini dile getiren Trigano, "Oğlum bir Türk ile evli. Yani torunum yarı Türk. Bu yüzden Türkiye'yi çok seviyorum. Şu anda Fransa'da oteller yüzde 20-25 daha az doluyor. Dolayısıyla yeni pazarları da sürekli araştırıyoruz. Şu anda İstanbul'da bir otelimiz var ama Türkiye'de yeni oteller açmaya devam edeceğiz. Türkiye'yi 21. yüzyılın en başarılı turizm destinasyonlarından biri haline getirebiliriz. Buradaki kültür, ağırlama, yeme içme ve servis kalitesi ile bunu çok rahat başarabiliriz" diye konuştu. Mama Shelter'ın bir nakit makinesi gibi çalıştığını dile getiren Trigano, "Küresel dağıtımın yüzde 90'ını internet üzerinden yapıyoruz. Acentelerle çalışmıyoruz. Ve bu model gayet iyi iş yapıyor" ifadelerini kullandı.
BÖLGESEL GÜÇLERİ TAKİP EDİYORUZ
Makedonya
Devlet Bakanı Furkan Çako, "Gelecekte bölgeler arasında işbirlikleri olabilir. Bölgemizin tanıtımı için bu bölgedeki bakanlarla anlaşmalar yapıyoruz. Bunları yaparken Türkiye gibi bölgesel güçleri de takip ediyoruz" dedi. Makedonya'da yürütülen turizm çalışmalarıyla ilgili bilgi veren Çako, şunları anlattı: "Turizmi geliştirmek için altyapıyı iyileştirmeye çalıştık. Diğer Balkan ülkelerinden ayrışmak istedik. Ulaşım için koridor oluşturmaya çalışıyoruz. Ohrid Gölü'nü tanıtmak için çalışmalarımız devam ediyor. Başkentler arası doğrudan uçuşlarımız var. Türk yatırımcılarla havalimanlarımızı da geliştiriyoruz."
3 OTELDEN 2'Sİ HİLTON
Hilton Worldwide Türkiye ve Rusya Direktörü Michael Collini, son 9 yıldır Türkiye'de markalarını geliştirdiklerini belirterek, "Bugün Türkiye'de 3 otelden 2'si Hilton markasını taşıyor" dedi. 100 ülkeye erişmek üzere olduklarını anlatan Collini, 1 milyon odanın üzerine çıktıklarını aktardı. Hilton'un Türkiye'de 60'ıncı yılını kutladığını hatırlatan Collini, "Türkiye bizim en önem verdiğimiz pazarların başında geliyor" ifadelerini kullandı. Türkiye'nin alternatif turizm açısından büyük bir potansiyel barındırdığını vurgulayan Collini, "Stratejimizi İstanbul ve Türkiye'nin diğer önemli turizm noktaları için geliştiriyoruz" şeklinde konuştu.
TANITIM GİDERLERİ TEK FONDA TOPLANMALI
World Tourism Forum kapsamında, Sabah Hall'de 'Düğün Etkinlikleri' ve 'Turizmde Kadın' paneli gerçekleştirildi. Sabah gazetesi magazin eki Günaydın'ın Yayın Koordinatörü Sinan Özedincik'in moderatörlüğünü üstlendiği panelde sunum yapan VIP turizm CEO'su Yasemin Pirinçcioğlu, İstanbul'daki düğün organizasyonlarında Sait Halim Paşa, Adile Sultan, Tophane'yi Amire, Four Seasons Otel, Çırağan ve Esma Sultan Yalısı'nın en çok tercih edilen mekânlar arasında yer aldığını kaydetti. 2014'te Türkiye'nin dünya düğün turizmi pazarından büyük bir pay aldığını ancak oranın 2015'te gerilediğini aktaran Pirinçcioğlu, "Bu yıl da benzer gelişme bekleniyor" dedi. Türkiye'de ortak bir pazarlama çalışmasına ihtiyaç olduğunu vurgulayan Pirinçcioğlu, şunları anlattı: "Türkiye'nin tanıtımı için herkes ayrı ayrı fon kullanıyor. Turizm Bakanlığı ayrı, İTO ayrı, TÜRSAB ayrı tanıtım yapıyor. Büyük bütçeler harcanıyor ancak aynı ölçüde dönüş alınamıyor. Bu nedenle Turizm Bakanlığı'nın önderliğinde tüm tanıtım bütçelerini çatı altında toplayacak bir promosyon komitesi olmalı. Alternatif turizm de dahil olmak üzere tanıtım için yapılacak tüm harcamalar bu fondan kullanılmalı."