GELİŞMİŞ ÜLKELER GELİŞMEKTE OLANLARIN ÖNÜNÜ TIKIYOR
Projeye uluslararası arenadan gelen muhalefeti nasıl yorumlamak lazım?
Gelişmiş ülkeler doğa ve medeniyet çatışması tartışmalarından önce bu tip yatırımlarını tamamladı. Şimdi çevre hassasiyeti kriterlerini iyice yukarı çekerek gelişmekte olan ülkelerin önünü kesmeye çalışıyorlar, yatırımlarını engelliyorlar. Bu dünyadaki tüm gelişmekte olan ülkelerin sorunudur. Bu projenin ne kadar fizibıl olduğuna bakarken havacılık sektöründeki ilerlemeyi de göz ardı etmemek gerekir. Her yıl sektör yüzde 14.5 büyüyor. THY çok iyi yönetiliyor. Filosu geniş gövdeli uçaklarla genişliyor. İstanbul'un bir hub olma projesi var. Tüm bunları düşününce Atatürk Havalimanı'yla bunu yapmanız mümkün değil. Şu anda talep var ama arz sıkıntısı yaşanıyor. Bir havayolu şirketi zamanında inip-kalkmak ister. Uçağın havada her dönüşü maliyet. Siz havayolu şirketine gerekli altyapıyı sağlamazsanız, terminalinize gelen yolcuyu rahat şekilde transfer etmezseniz bunu başka yere kaptırırsınız. O yüzden Üçüncü Havalimanı şarttı.
TİCARİ LİMAN VE SERBEST BÖLGE KURULABİLİR
2017'ye kadar ulaşım konusunda da çözümler olabilir mi?
Metro ihalesinin kısa sürede yapılacağını biliyoruz. Onun dışında denizden ulaşım alternatifleri üzerinde düşünülebilir.
Yeni havalimanında özel lojistik çözümler üretecek misiniz?
Orada bir serbest bölge kurulabilir aynı şekilde bir ticari liman da düşünülebilir. Bölgenin lojistik üssü olmaması için hiçbir sebep yok.
'YÜZDE 100 İNANDIĞIM İÇİN TEREDDÜT YAŞAMADIM'
Projenin başına yeni geçtiniz. Gelirken tartışmalı bir projede yer alma tereddüdü yaşadınız mı?
Projeye yüzde 100 inandığım için herhangi bir tereddüt yaşamadım. Başka ülkelerde mega projeler yönettim. Oralara hizmet ettim neden kendi ülkeme hizmet etmeyeyim diye düşündüm. Bu proje, her Türk mühendis ve mimar için gurur vericidir. Bir mühendisin kariyerinde görebileceği en büyük işlerdendir. Türkiye'nin bu milli projesine katkıda bulunmak büyük bir onur ve görevdir. Türkiye Cumhuriyeti tarihine geçecek bu projede kim yer alacaksa o da tarihe geçer.
VİETNAM VE PAKİSTAN'DAN OPERATÖR DÜŞÜNEBİLİRİZ
Dünyanın en büyük şantiyesi yüz binlerce kişiye istihdam sağlayacak. Şu ana kadar kaç kişi işe başladı?
Şu anda projede 300 beyaz yakalı 2 bin mavi yakalı personel çalışıyor. Havalimanı inşaatında 30 bin kişi çalışacak, bittiğinde de 100 bin kişiye istihdam sağlayacağız. 3 bin parça iş makinesi burada çalışacak. Şu anda 300 milyon euronun üzerinde iş makinesi alımı yaptık. Bunlarda çalışmak için kamyon ve iş makinesi operatörü gerekiyor. 13 gazeteye ilan verdik, işsizlik var deniliyor ama 80 kişi başvurdu. Ben daha önce yurtdışında çalıştığım projelerde 35-36 ülkeden insan kaynağıyla çalıştım. Katar ve Abu Dhabi'de Vietnam, Pakistan Hindistan'dan operatör getirdik. Burada da böyle fikirlerimiz olabilir.