Güneydoğu
Anadolu Bölgesi'nin bir hayalinin daha gerçek olmasına sayılı günler kaldı. Adıyaman'da yükselen Nissibi, Türkiye'nin Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet'ten sonraki en büyük köprülerinden biri lacak. Köprü, yüzde 100 yerli sermayeyle yapılan ilk büyük proje ve Türkiye'nin ilk 'Gergin Eğik Askılı Köprüsü' olma özelliğine sahip. Nissibi, çözüm süreciyle birlikte atağa kalkan bölgede Adıyaman, Diyarbakır, Mardin, Şanlıurfa gibi kentlerdeki sosyo- ekonomik kalkınmaya hız katacak.
TEMELİ 2 YIL ÖNCE ATILDI
AK Parti Grup Başkanvekili ve Adıyaman Milletvekili Ahmet Aydın, son segmenti birkaç hafta içinde takılacak olan 610 metre uzunluğundaki köprünün açılışını Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın yapacağı söyledi. İnşası 1983'te başlayıp 1992'de biten Atatürk Barajı nedeniyle Adıyaman-Diyarbakır arasındaki karayolu ulaşımını sağlayan Nissibi Köprüsü, eski Samsat ilçesi ve onlarca köyle birlikte sular altında kalmıştı. Söz konusu bölgede ulaşım feribotlarla yapılsa da, Doğu ile Batı'nın en önemli transit geçişlerinden biri olan bu yolun kapanmasıyla, Adıyaman çıkmaz sokağa dönmüştü. İki şehir arasındaki karayolu ulaşımı Şanlıurfa üzerinden sağlanıyordu. Güneydoğu Anadolu Bölgesi için büyük önem taşıyan köprünün yenilenmesi için Karayolları Genel Müdürlüğü, Atatürk Barajı Göleti üzerinde yeni bir köprü yapılması için ihale açtı. İhaleyi kazanan Türk firması Gülsan, ilk kez yüzde 100 yerli olan projeyle çalışmalara başladı. Eski köprünün adını taşıyan yeni Nissibi Köprüsü'nün temeli, eski Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım tarafından 26 Şubat 2012'de atıldı.
EN BÜYÜK ÜÇÜNCÜ KÖPRÜ OLACAK
Boğaziçi (1.074 metre) ve Fatih Sultan Mehmet'in (1.090 metre) ardından Türkiye'nin en büyük köprüsü olan Nissibi'nin ana açıklığı 400 metre. Yaklaşım viyadükleriyle birlikte uzunluk da 610 metre olacak. Diyarbakır-Adıyaman arasındaki karayolu mesafesini en az 60 kilometre kısaltacak olan köprünün her iki yakadaki ayakları 96 metre yüksekliğe sahip.