İzmir'de 117 milyon euroya mal edilen yeni nesil karbon kompozit gemilerin teslim alınması ve işletilmesine ilişkin sorunlara, iskelelerin yenilenmesi çalışmalarında uğranılan başarısızlık da eklendi. Yeni gemiler, mevcut iskelelerde yolcu indirip bindirirken sıkıntı yaşanınca iskelelerde revizyon çalışması başlatıldı. İlk olarak Bostanlı ve Karşıyaka İskeleleri'nde başlatılan çalışma 1 milyon 369 bin liraya mal oldu. Maliyetin büyük bölümünü geminin yanaşması sırasında iskeleye çarpıp hasar görmemesi için monte edilen kauçuk malzeme oluşturdu. Ancak söz konusu kauçuk malzemeler kısa sürede aşınınca İzmir Büyükşehir ekipleri çareyi kauçukları sökmekte buldu. Gemilerin iskeleye çarpmaması için daha önce kullanılan kamyon lastiklerinin yerine usturmaçalar yapıldı. Ancak kamyon lastikleri, bu kez usturmaçaların üstüne konuldu. Vatandaşlar "madem lastik koymaya devam edecektiniz, neden yüz binlerce lira harcayıp bu malzemeyi taktınız?" diyerek tepkilerini dile getirdi.
UCUZ ATLATILDI
Büyükşehir Belediyesi, Bostanlı ve Karşıyaka İskelesi'nin ardından Konak İskelesi'nde çalışma başlattı. Konak İskelesi'nde usturmaça ve baba yenileme çalışması 393 bin 107 liraya mal oldu. Fakat onun da kaderi Bostanlı İskelesi'ndeki revizyon çalışmaları ile aynı oldu. Yenilenen iskele babaları hizmete yeni girmiş olmasına rağmen, çok kısa sürede koptu. Yolcu indirmek için Konak İskelesi'nde babaya bağlı bekleyen Turyol'a ait Harran Ovası isimli gemi, yeni yapılan babalara bağlandı. Yeni nesil gemi Konak İskelesi'ne yanaşırken denizde oluşan dalgaların etkisiyle sallanmaya başladı. Geminin bağlı olduğu halatın basıncına dayanamayan baba dibinden koptu. Sert bir şekilde olduğu yerden kopan baba Harran Ovası'nın camını patlattı. Uzmanlar, hem iskelelerdeki deformasyonun, hem de Konak İskelesi'nde ucuz atlatılan kazanın, tamamen iş bilmezlikten kaynaklandığını dile getirdi. Gemi Mühendisi ve Büyükşehir Belediyesi AK Partili Meclis Üyesi Ünal Özsır, " Konak İskelesi'ndeki babaların gemileri taşıması mümkün değil" dedi.