Pazar günü Yaşamdan Dakikalar'da anlatmaya doyamadım, ama bugün hissediyorum yetmedi.. Az.. Yazmam da gerek.. Benim medyam, sanata bu kadar uzak durdukça, bu kadar "Lütfen" baktıkça, birilerinin ellerinden geleni yapması gerek..
Sürmanşet, Türk Tiyatrosu için bir ışık.. Bir umut!..
Hani "Tiyatro bitti.. Tiyatro öldü" diye nerdeyse zil takıp oynayanlar var ya.. Onlara inat gibi yazılmış, sahneye konmuş, oynanmış bir oyun.. Tam da adı gibi Sürmanşetlik.. Ben gazete değil, köşe yapıyorum.. O zaman köşemin sürmanşetine koyarım..
Yazardan başlayalım mı?.
Sinan Tuzcu.. İki Üniversite mezunu.. İkincisi Konservatuar.. Tiyatroya oyuncu olarak girmiş. Londra'da yaşamış, oynamış..
Daha önce oyun yazmış mı bilmiyorum. Bu benim bildiğim ilk oyunu ve bir ilk olarak müthiş.. Türkiye çok iyi bir oyun yazarı kazanıyor.. Genç Tuzcu bize çok daha iyilerini vaad ediyor.. Kurgusu oturaklı.. Diyaloglar fevkalade.. Sinan'ı izlemeye devam edeceğiz..
Yönetim.. Arif Akkaya .. Size bir şey diyeyim mi?.. Ödül jürileri istedikleri kadar görmezden gelsinler inatla.. Bu onların jüri olarak değerini düşürür, Arif'in değil.. Geçen yılın o unutulmaz Picasso'sundan sonra Arif bu yıl da bir sahneye koyma dersi veriyor, Sürmanşet'te.. Bir sinema senaryosunu andıran metni böyle sahnelemek kolay iş değil. Arif Akkaya' nın yaratıcı zekâsı işin üstesinden gelmiş.. Oyuncu yönetimi fevkalade.. Tempoyu düşürmeden, ritmi yavaşlatmadan bu dengeyi tutturmak usta işi.. Yürekten kutlarım Arif!..
Dekor.. Cem Yılmazer .. Bu "Okullu" tasarımcıya hayrandım zaten. İzlediğim her tasarımı fena etkilemişti beni.. Koca Bir Aşk Çığlığı, 39 Basamak başta..
Ama burada aşmış.. Hepsini aşmış.. Sahneyi böyle bölerek, ama oyunun bütünlüğünü zerre zedelemeden böyle bölerek kullanmak, hem de bu kadar güzel kullanmak.. Yaşamdan Dakikalar'da "Bu tasarım için bu oyunu görmeye değer" derken abartmıyordum..
..Ve oyuncular.. O harika oyuncular..
Tardu Flordun .. Ben dizi izlemem.. Bu yüzden Tardu'yu sokakta görsem tanımazdım, oysa müthişmiş ekranda.. Bilmem.. Bildiğim, sahnede olağanüstüydü.. Çok genç yaşta kaybettiğimiz sevgili, ama gerçekten sevgili dostum, arkadaşım Macit Flordun'un oğlu, babasını aşan bir düzeye ulaşmış. Dizilerden para kazansın, karışmam.. Ama Tardu'nun yeri sahne.. Babadan kalan yetenek, Ankara Devlet Konservatuvarı'nda şekillenince, ortaya bu harika oyuncu çıkmış.. Sahnede kalmalı..
Dolunay Soysert .. Vay vay vay!.. Ve de teşekkürler Müjdat Gezen .. Varını yoğunu kurduğu sanat okuluna adayan Müjdat'tan yetişen gençler birbiri ardına ortaya çıkıyorlar.. Dolunay bunlardan biri.. Arkeoloji ve Sanat Tarihi okumak yetmeyince Müjdat'a gitmiş ve.. Yani bir genç kız sahneye bu kadar mı yakışır?.. Hem fiziği hem kimyası mükemmel.. Sürmanşet'te Dolunay'ı izlemeye doyamadım..
Ceyda Düvenci .. Bakın Ceyda'nın iyi oyuncu olduğunu biliyordum.. Ama Sürmanşet'te kendisini aşmış, katlamış.. Nasıl özenli bir oyunculuk sergiliyor, anlatmak zor.. Ve de öyle zor bir rolün altından kalkıyor ki..
Beste Bereket .. Haşmet "Trakya gezimiz sırasında senin arabada izlediğimiz bir film vardı Türev.. İşte ordaki kız" dedi, Beste Bereket için.. O filmde de çok iyiydi üstelik.. Ama sahnede çok ama çok daha iyi.. Çok rahat sulanacak bir rolü, nasıl dengeli, nasıl şirin, nasıl etkili oynuyor..
Erkan Can .. İşte gençlerin arasındaki, başındaki değil, arasındaki usta.. Onlardan biri.. Engin deneyimini kullanıp rol çalmaya çabaladığı falan yok.. Gençleri ezmeye değil, öne çıkarmaya gayret ediyor hatta ve bu tavır ona çok yakışıyor.. Bravo Erkan..
Sürmanşet, yılın mutlak görülmesi gereken oyunlarından..
Her yönü ile dört dörtlük!..