Adıyaman ile Diyarbakır arasındaki karayolu mesafesini kısaltacak olan Nissibi Köprüsü'nün, Güneydoğu Anadolu Bölgesi'nin turzmine büyük katkı yapacağı bildirildi. Yaklaşık 21 yıl önce Atatürk Baraj Gölü'nde su toplanmaya başlanmasının ardından Kahta-Siverek-Diyarbakır karayolunu sağlayan köprü sular altında kaldı. Daha önce 160 kilometre yol kat ederek Diyarbakır'dan Nemrut Dağı'na ulaşılırken, köprünün sular altında kalması dolayısıyla Siverek-Bozova-Adıyaman üzerinden sağlanan ulaşımdaki mesafe 330 kilometreye çıktı. Mesafenin uzaması zaman ve para kaybına yol açarken, Diyarbakır-Adıyaman arasındaki turizm hareketi de büyük oranda azaldı.
"Bölge muhteşem bir esere kavuşacak"
Yöre halkı ile turizm firmalarının yıllardır dile getirdiği yeni köprünün yapımına yaklaşık 14 ay önce Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı
Binali Yıldırım'ın katıldığı törenle başlanırken, bölgedeki eski bir yerleşim biriminin ismi verilen Nissibi Köprüsü'nün 1 yıl sonra hizmete açılması
planlanıyor.
Karayolları 9. Bölge Müdürü Şamil Gülen AA muhabirine 100 milyon liraya mal olacak 610 metre uzunluğundaki Nissibi Köprüsü'nün baraj gölü
üzerindeki orta açıklığının 400 metre olacağını söyledi. Nissibi Köprüsünün yörenin sosyo-ekonomik kalkınmasına da büyük katkıda bulunacağını ifade eden Gülen, "Yüzde 53'ü tamamlanan köprü Ağustos 2014'te hizmete açılacak. Nissibi Köprüsü Türkiye'nin en uzun 3'üncü köprüsü olacak. Bu köprü zaman ve para kaybını engelleyecek. Tamamlandığında bölge muhteşem bir esere kavuşmuş olacak" dedi.
"Turist sayısını artıracak"
Siverek Turizmciler ve Otelciler Dernek Başkanı Mahmut Gelener, eski köprünün su altında kalması nedeniyle Diyarbakır-Adıyaman arasındaki ulaşım mesafesinin uzadığını, bunun da bölge turizmini olumsuz etkilediğini söyledi. Köprü olmayışı nedeniyle turizm firmalarının GAP turuna çıkan yerli ve yabancı turistleri Gaziantep-Şanlıurfa-Adıyaman veya Diyarbakır-Mardin-Hasankeyf olarak 2 grup halinde gezdirdiğini belirten Gelener, bunun da turistlerin bölgede geçirdiği zaman ve ziyaret ettiği mekan sayısının azalmasına neden olduğunu kaydetti.
Diyarbakır'a gelen bir turistin köprü sayesinde birkaç saat içerisinde Nemrut Dağı'nın zirvesindeki eserleri görüp, tekrar geri dönebileceğini vurgulayan Gelener, şöyle konuştu: "Köprünün hizmete açılmasıyla gelen turistler bölgedeki tüm tarihi ve kültürel varlıkları kısa zamanda görme şansına sahip olacak. Yıllardır köprünün yapımının bölgeye büyük katkı sunacağını dile getiriyoruz. Turizm firmaları da görüşmelerimizde sürekli olarak köprünün öneminden bahsediyordu. Firmalar Adıyaman-Diyarbakır arasındaki mesafe uzaklığı nedeniyle GAP turlarını dar kapsamlı tutuyorlardı. Bu sıkıntımızın gelecek yıl sona ereceği için sevinçliyiz. Köprü sayesinde Güneydoğu Anadolu Bölgesine gelen turist sayısı artacak. Köprü, bölge turizmine büyük ivme kazandıracak."
Köprü yapımının bölge ticaretine de ivme kazandıracağını vurgulayan Gelener, köprü yapımına katkısı bulunanlara teşekkür etti. Diyarbakır Kültür Turizm ve Musiki Derneği Başkanı Kenan Aksu ise Güneydoğu Anadolu Bölgesi'nin çok büyük tarihi mirasa sahip olduğunu belirterek, bu eserlerin turizme kazandırılmasında alt yapının büyük önemi olduğunu söyledi.
Köprü bulunmadığı için Diyarbakır'dan Adıyaman ve Kahta üzerinden Nemrut Dağı'na karayoluyla ulaşımın sağlandığını belirten Aksu, yaklaşık 330 kilometrelik bu yolculuğun 5 saat sürdüğünü söyledi. Nissibi Köprüsü'nün yapılmasıyla Diyarbakır'dan Nemrut Dağı'na turistlerin yaklaşık 2 saat süren 140 kilometrelik yolculuğun ardından ulaşacağını kaydeden Aksu, "Nissibi Köprüsü Güneydoğu turzminine büyük katkı sunacak. Diyarbakırlılar 21 yıldır özlemle bu köprünün yapılmasını bekliyor" diye konuştu.