Dünyanın en büyük ve en eski bilişim devlerinden IBM'in 100. yılı kutlamalarının son halkası New York'ta izleyicilerle buluştu. Serginin kreatif yönetmenliğini Los Angeles'ta yaşayan Kaan Atilla yaptı. Sergi, Broadway caddesi üzerinden görülebilen 38 metre uzunluğundaki ekranda yer alan ve New York'taki hava kalitesi, güneş enerjisi, su sarfiyatı, trafik ve günlük kredi karti alışverişine ait veri tabanlarının ve eş zamanlı sinyallerin görselleştirilmesiyle başlıyor. Bilgi toplumuna dönüşümün hikayesi anlatılıyor.
40 DİKEY AKILLI EKRAN
IBM'in 100. yıl kutlamalarının odağı olan THINK (Düşün) sergisi New York'ta 23 Eylül ile 23 Ekim arasında açık kaldı. Sergiyi kapanmadan 1 hafta önce ziyaret etme fırsatı bulduk. Yaklaşık 35 dakikalık gösterimlerin yapıldığı salondan önce dışardaki bilgi ekranında New York'un anlık enerji tüketimi ve benzeri bilgiler izleniyor. Kaan Atilla'nın kreatif direktörlüğünü yaptığı Motion Theory firması 40 tane dikey plazmayı ziyaretçilerin dokunarak takip edecekleri interaktif ekranlara dönüştürmüş. Duvarları aynalarla kaplı sergi salonu 40 değil, daha fazla ekran ve daha büyük mekan olduğu hissi uyandırıyor.
FİLMDE İSTANBUL DA VAR
İstanbul'dan
da görüntülerin yer aldığı THINK sergisinin çekimleri Şikago, Bangkok, Bali, Moskova, Şangay ve Bombay'da gerçekleştirildi. Yapımı 6 ay toplamda 1.5 yılda gerçekleştirilen filmin kreatif yönetmeni Kaan Atilla projenin en heyecanlı kısımlarından birinin de İstanbul'dan gerçekleştiğini belirtti.
BİLGİ TOPLUMUNA DÖNÜŞÜM HİKâYESİ
Güneşin batışıyla başlayan insanlığın gelişiminin anlatıldığı filmde bilgi ile örülen modern dünyanın yapı taşlarının nasıl geliştiği ve bilgi toplumuna geçişin hikayesi interaktif ekranlarla THINK sergisinde anlatılıyor. Kaan Atilla Film ile ilgili şunları söylüyor: "İnsanlığın geleceğinin dünyaya dikkatlice bakmak ve sorunlarının çözümünde aktif rol oynamak mesajının verildiği film, sağlık, trafik ve gıda temalarının işlendiği bölümlerle devam ediyor."
EMMY ÖDÜLLÜ PROJELERDE YER ALDI
Kaan Atilla, Art Center College of Design'daki eğitiminin ardından 2002'de Los Angeles'taki tasarım ve yapım stüdyosu Motion Theory'e katılıyor. Nike, IBM, HP, Cadillac ve Lexus kampanyalarında kreatif direktörlük yapmış. Weezer'in Grammy ödüllü "Pork and Beans" videosunda kreatif direktör olarak görev alan Atilla, American National Footbal League (NFL)'in "Run" Super Bowl reklamı ile Emmy ödülü kazanıyor.