Sıcak havalarda açıkta satılan gıda ürünleri halk sağlığını daha fazla tehdit etmesine karşın Adana sokakları açıkta satılan ürünlerden geçilmiyor. Yıkanmadan tüketilen yiyecekler, toz, egzoz başta olmak üzere birçok dış etken yüzünden mikrop yuvaları haline gelirken, bu konuda gerekli önlemlerin alınmaması bilinçli tüketici kavramının gelişmesine neden oluyor.
ADANA'NIN İMAJI İÇAÇICI DEĞİL
Yaz aylarında açıktan satılan yiyeceklerin kış aylarına göre daha riskli hale geldiğine dikkat çeken TMMOB Gıda Mühendisleri Odası Adana Şube Başkanı Şehmus Alparslan, "Dışarıdan bakmaya çalıştığımızda gözümüzün önüne gelen Adana imajı pek iç açıcı değil. Bu, yerel yöneticilerden merkez yöneticilere kadar herkes tarafından bilinen bir şey" dedi.
ÇÖZÜM BEKLEYEN MANZARA
Alınan önlemlerin yetersiz olduğunu açıklayan Alparslan, "Kaldırım işgali yönünden ele alırsak belediyelerin sorumluluğunda, gıda hijyeni, güvenilir gıdanın sağlanması yönünden Gıda Tarım Hayvancılık İl ve İlçe Müdürlükleri yetki ve sorumluluk sahibi. Özellikle yaz aylarında daha kritik hale geliyor risk boyutu artıyor. Çözüm bekleyen bir manzarayla karşı karşıyayız" dedi.
BİLİNÇLİ TÜKETİCİ
Adana'da vatandaşların açıkta satılan yiyeceklere rağbet gösterdiğini belirten Alparslan, "Tüketim alışkanlıkları bunda belirleyici. Devletin üzerine düşeni yapması gerekiyor. Herkesin başına bir zabıta, herkesin başına bir kolluk kuvveti dikilemeyeceğine göre tüketici bilincini geliştirerek bu işi daha kestirme yoldan, daha etkili bir şekilde istenen seviyeye yaklaştırabiliriz" diye konuştu.
İLGİNÇ SAVUNMA
Unlu mamul işletmelerinde fırında çıkan poaçanın içeride satıldığını görmediğini bildiren Alparslan, bu konuda uyardığı işletme sahibinden şu yanıtı aldığını söyledi; "Bende biliyorum. Kaldırımda tozu var, toprağı var, egzozu, sineği var böceği var diğer insanların teması var. Bütün bunlara maruz kalacağının bunun iyi bir şey olmadığının farkındayım. Çıkardım mı 3 satıyorum çıkarmadığımda ise 1 satıyorum."