Bakan Elvan, yaptığı açıklamada, Avrasya Tüp Tünel Projesi'nin Marmaray'ın kardeşi olacağını, ancak sadece karayolu araçları için yapılacağını hatırlattı. Günde 90 bin araca hizmet verecek tünelin, biri gidiş biri dönüş olmak üzere 2 katlı olacağını ifade eden Bakan Elvan, "Ulaşım süresinin azalmasıyla birlikte tarihi yarımada da hava kirliliğinde ve yakıt tüketiminde önemli azalma yaşanacak" diye konuştu.
Bakan Elvan, 2 milyar liranın üzerinde maliyeti bulunan projenin kazı çalışmalarında önemli ilerleme sağladıklarını belirterek, doğu yönünde kazı çalışmalarında ilerlemenin yüzde 70'in üzerinde olduğunu bildirdi. Kazlıçeşme-Göztepe arasını 100 dakikadan 15 dakikaya indirecek projede, Boğaz'ın altından geçecek tünelin delme işlemlerinin başlamak üzere olduğunu belirten Bakan Elvan, şunları kaydetti:
"Projede kullanılacak Tünel Açma Makinesi (TBM), Boğaz'ın zemin şartları ve basınç ortamına göre özel olarak tasarlandı ve Almanya'da yaptırıldı. Bu dev köstebek Haydarpaşa Limanı'ndan Cankurtaran'a kadar olan 3,4 kilometreyi Boğaz'ın 106 metre altından kazacak. 1.500 ton ağırlığında olan ve 130 metre uzunluğundaki bu dev makineyi 40 metre derinlikte monte ettik, çok yakında Boğaz'ın altını delme işlemlerine başlıyoruz. Bu dev köstebek günde yaklaşık 10 metre kazı yapacak ve 1,5 yıldan kısa sürede kazı işlemlerini tamamlamış olacağız."
SAHİL YOLU KAPANMAYACAK
Proje kapsamında Cankurtaran ile Kazlıçeşme arasındaki sahil yolunu 8 şeride çıkartacaklarını belirten Elvan, sahil yolundaki çalışmanın yaz aylarında başlayacağını bildirdi. Çalışmalar sırasında sahil yolunun kapatılmayacağının da altını çizen Elvan, "Sahil yoluna paralel iki şerit yapacağız. Böyle aktara aktara, sahil yolunu hiçbir zaman kesmeden Cankurtaran-Kazlıçeşme arasındaki yolun standardını yükselteceğiz, şerit sayısı arttırılacak" dedi. Söz konusu Tünelin Bostancı-Kadıköy arasındaki araçların tünel vasıtası ile Sirkeci-Yenikapı-Zeytinburnu'na geçişinin sağlanacağına işaret eden Elvan, 14,6 kilometre uzunluğundaki projenin Florya -Sirkeci Sahil Yolu'ndan başlayarak Ankara Devlet Yolu'nun Göztepe Kavşağı mevkiinde sona ereceğini ifade etti.
DÜNYANIN 6'NCI BÜYÜK TÜNELİ
Bakan Elvan, proje kapsamında 8 adet alt geçit, 10 adet yaya üst geçidi ve 4 adet mevcut kavşak iyileştirmesinin de yapılacağını belirterek, "Tünel dışındaki kavşak ve yaklaşım yolları da İstanbul Büyükşehir Belediyesine ücretsiz olarak devredilecek. Sadece tünel ücretli olacak. Alınacak ücretin 4 Dolar + KDV karşılığı Türk Lirası olması planlanıyor. Bu tünelin dünyanın 6'ncı büyük tüneli olacağı düşünüldüğünde; sağladığı yakıt tasarrufu bile bu değerin çok çok üzerinde. Tünel, köprü geçişlerini önemli ölçüde rahatlatmanın yanı sıra egzoz emisyon salınımını da büyük ölçüde düşürecek" diye konuştu.