2005 yılında AB ile müzakerelere başlayan Türkiye, "Sivil Toplum Diyaloğu" için Avrupa Birliği İletişim Stratejisi'nin ayrıntılarını oluşturdu ve kamuoyuyla paylaştı. Strateji hem Türkiye'de, hem de AB ülkelerinde yaşama geçirilecek. Türk ve AB kamuoyunda gün geçtikçe azalan destek için bu defa AB gönüllüleri devreye girecek. Ünlü akademisyenler, yazarlar, sanatçılar, emekli yerli ve yabancı diplomatlardan, sporculardan destek alınacak. Monica Belluci, Fatih Akın, Hadise, Sezen Aksu, Tarkan, Isabelle Adjani, İdil Biret, İbrahim Tatlıses gibi sanatçıların yanı sıra eski Finlandiya Başbakanı Marti Ahtisaari gibi Türkiye destekçisi isimler ile Nihat gibi başarılı sporcuların da bu kampanyaya katılmaları için davet götürülecek. Stratejinin ayrıntıları şöyle:
Avrupa'da Türkiye desteğinin az olduğu ülkelerde ayrı ve etkin lobi faaliyeti yürütülecek.
Facebook ve twitter'dan faydalanılacak.
Etkin iletişim yöntemlerinde bir 'Türkiye Markası' oluşturulacak, sloganlar belirlenecek
Basınla iletişim artacak. Yazarlarla, AB'de seyredilen kanallarla işbirliği yapılacak.
AB'de ortak festivaller düzenlenecek, kardeş şehir projeleri güçlendirilecek.
İmamlarla rahipler buluşacak, cami-kilise diyaloğu başlatılacak, Vatikan'ın Türkiye'nin üyeliğine desteği teşvik edilecek
Futbol takımları, Avrupa takılmları ile maçlarına, yan etkinliklerle katılacak
Pilot "Türkiye Evleri" projeleri yapılacak, önemli şehirlerde Türk mutfağını sunacak lokantaların açılması teşvik edilecek
'AB Alo' hattı olacak. Vatandaşlar, Avrupa Birliği kararlarını birinci elden öğrenecek, istediği bilgiyi sorabilecek.
Ders kitaplarında Türkiye tarihi Avrupalı perspektifle yenilenecek.