NTSR Fuarcılık'ın organize ettiği ve sektörde 1 milyar doların üzerinde ticaret hacmi oluşturan Uluslararası İstanbul Boatshow kapılarını açıyor. Fuar geçen yıl olduğu gibi bu yıl da Araplar'ın fuarın en önemli müşterisi. Bölgeden 200 işadamı geliyor. National Commerical Bank (NCB) da İstanbul Boatshow'u ziyaret edecekler arasında. Arap işadamlarının dışında bu yıl fuara Çinli ve Afrikalılar da yoğun ilgi gösteriyor. Çin'in Deniz Ticaret Odası'ndan 35 kişilik heyet fuar için İstanbul'a geldi. Fuarda 1 gün geçirecek grup daha sonra da tersaneleri gezecek. Geçen yıl fuara ilk kez gelen Venezüella, Meksika, Brezilya gibi ülkelerden katılım yine oldukça yüksek. Ancak asıl dikkat çeken Güney Afrika Cumhuriyeti, Angola, Mozambik, Svaziland gibi ülkelerden de işadamlarının geliyor olması. Farklı birçok ülkeden işadamının bir araya gelmesi Birleşmiş Milletler benzetmelerine yol açıyor.
Fuarda 380 tekne görücüye çıkıyor
Fuar,
32'nci kez Pendik Marintürk Marina'da kapılarını açıyor. Boatshow'da 380 tekne 150 bin metrekarelik alanda deniz üstünde görücüye çıkacak. Boyları 3 ile 50 metre arasında değişen 2013 tasarımı mega ve motor yat, yelkenli tekne ve katamaranlar yeni sahiplerini arayacak. 31 yıl içinde 1 milyonun üzerinde ziyaretçiyi ağırlayan İstanbul Boatshow'a bu yıl 80 bin ziyaretçinin katılması hedefliyor. İki gün sürecek fuarda değeri 1 milyarı geçen yatlar işadamlarının beğenisine sunulacak.
2014'te Hollanda'yı geçip ikinci oluruz
Türkiye son dönemde Çin, Venezüella, Brezilya ve Meksikalı zenginlerin son gözdesi haline geldi. Yat üretimi de her yıl yüzde 8 büyüme gösteriyor. Türkiye, 2012'de mega yat üretiminde dünyada üçüncü sıraya yerleşti. Önümüzdeki yıl üretimin yüzde 30 artması bekleniyor. NTSR Fuarcılık'ın Başkanı Serkan Tığlıoğlu, "İstanbul Boatshow'a 2 yıldır gelen yabancı ziyaretçi profilindeki zenginliğe bakarsanız, bu büyümenin gerçekleşeceğini görürsünüz. 2014'te Hollanda'yı geçip dünyada ikinci sıraya otururuz" dedi.
Fiyatlarımız İtalya'dan ucuz
Geçen
yıl fuarda Türk üreticilerin 45 mega yat siparişi aldığını anlatan Tığlıoğlu şöyle konuştu: "Her zaman yabancı markaların ağırlığı olurdu. 2 yıldır yerli üreticiler daha ön planda. Bu yıl yatların yüzde 35'ini yerli üreticiler yaptı. Türkiye 24 metreden uzun yatlarda dünya liderliğine oynamaya başladı. Avrupalı üreticilere göre fiyatlar yüzde 40 daha ucuz. Mesela İtalya'da 10 milyon euroya satılan yat burada 6 milyon euro."
Mega yatta liderliğe koşuyor
Mega
yat üretiminin liderinin İtalya olduğunu anlatan Serkan Tığlıoğlu, "Krize rağmen Avrupalılar tekne tutkusundan vazgeçmedi. Avrupalı zenginler yat siparişlerini kendi ülkelerinden Çin ve Türkiye'ye kaydırdı. Türkiye, özellikle 25-65 metre mega yat konusunda uzmanlaştı. İngiltere, İsviçre ve hatta İtalyan işadamları artık yeni yat siparişlerini Türk üreticilere veriyor" diye konuştu.