Güzergâhı sır gibi saklanan ve haziran ayında Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın detaylarını açıklayacağı Kanal İstanbul'dan çıkarılacak 5 milyar metreküplük hafriyatın yarısının, 3. havalimanı inşaatında kullanılacağı öğrenildi. SABAH'ın ulaştığı inşaatın nihai Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED) raporuna göre, inşaat sırasında günde 9 bin 498 kamyon sefer yapacak. Taşınacak malzeme taşıma kapasitesi yüksek 75 tonluk kamyonlarla proje alanı içinde nakledilecek. Yapılan hesaplamalarda en olumsuz şartlar göz önüne alındı. Taşınacak malzemenin tamamı hesaplamaya dahil edildi.
10 KİLOMETRE YOL ALACAK
Bir kamyon proje alanı sınırları içinde gidiş-dönüş her seferde 10 kilometre yol alacak. Havalimanı projesinin tamamının hayata geçmesi durumunda günde ortalama 2 bin otobüs, ticari taşıtın yanı sıra 100 bin de otomobil alana giriş çıkış yapacak. 42 ayda tamamlanacağı hesaplanan havaalanında günde yaklaşık 80 bin kişi, işletme aşamasında ise 120 bin kişinin çalışacağı hesaplandı. Yılda 150 milyon yolcu kapasitesinin olacağı alanda 411 bin yolcu, çalışan ve hareketli nüfusla birlikte bu sayı 736 bine çıkacak.
KAZI AZ, DOLGU FAZLA OLACAK
3. havalimanı projesinde inşaat alanında kot farkı düzenlemesi, kazı, dolgu ve beton kaplama çalışmaları yapılacak. PAT sahaları (Pist-apron-taksi yolu) için ortalama deniz seviyesinden 110 metre koduna göre dolgu yapımı planlandı. Proje alanında kazı miktarı çok az, sahanın tamamına yakını ise dolgu olacak.
3. HAVALİMANINDA İMZA 20 MAYIS'TA
Üçüncü havalimanının sözleşmesinin Devlet Hava Meydanları İşletmesi'nin (DHMİ) 80. kuruluş yıl dönümü olan 20 Mayıs'ta Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı'nda imzalanmasına karar verildi. DHMİ Genel Müdürü Orhan Birdal, "80. yaşımızı kutlayacağımız 20 Mayıs'ta yeni havalimanı ile ilgili sözleşmeyi törenle imzalayacağız. Sözleşme imza töreni, saat 10.00'da Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığımızın konferans salonunda yapılacak" dedi.