Bu bir genç girişimci hikâyesi. Alp Saul ve Robert Koleji'nden arkadaşları Cem Sertoğlu ve Aycan Avcı'yı buluşturan iş yani Grupanya.com şu anda internetten yapılan alışverişte sunduğu fırsat çılgınlıklarıyla dikkatleri üzerine çekiyor. Aslına bakarsanız, Türkiye'de şu anda 50'nin üzerinde internetten fırsat satışı yapan site oluştu bile. Ama bunlardan bazıları hem abone sayıları hem de sundukları büyük indirimlerle dikkat çekiyor. Türk insanı bir kaliteli servis ya da ürünü indirimli almaya bir de yeni bir deneyimi yaşamaya bayılıyor. Daha doğrusu internetten sunulan fırsatların yarattığı çılgınlığa projektör tutunca ortaya bu sonuç çıkıyor. Grupanya. com sitesi bu yılın mayıs ayında faaliyete geçmiş. Geçen gün sundukları Kız Kulesi'nde yüzde 50 indirimli sabah kahvaltısı fırsatını tam 14 bin kişinin satın aldığını duyunca şaşırıyorum. Öylesine büyük bir ilgi var yani. 15 yıl önce ortaklarıyla Pronet'i kuran 39 yaşındaki Alp Saul, internet işine 7 ay önce girmiş ve 500 bin aboneye ulaşacak kadar büyüyen Grupanya.com'da böyle bir ilgiye ve büyümeye kendisinin bile şaşırdığını söylüyor…
Sizi Pronet'i kuran genç girişimci olarak tanıyorduk ama şu anda karşımızda bir çılgınlığa dönüşen 'fırsat' projesiyle duruyorsunuz. Nerden aklınıza geldi bu iş? Grupanya'yı internet yazılımcısı dört arkadaş geliştirmiş. Baran Dilber, Onur Yıldırım, Can Köne ve daha sonra ekibe katılan Alemşah Öztürk. Ama işte bu işi hayata geçirmek için yatırım gerekiyor. Benim Robert'ten arkadaşım Cem Sertoğlu, onlara yatırımcı ararken "Biz niye bu işi kendimiz yapmıyoruz" diye konuşmaya başladık ve arkası geldi.
Sanki internetten fırsat satışı bir furyaya dönüştü. Ne dersiniz? Aşağı yukarı 50 firma olduğunu biliyoruz. Sabah erken kalkan bu işe giriyor sanki. Benim tahminim bir yıl sonra 2-3 oyuncunun pazarda kalacağı şeklinde. Tüketicinin ve mekânların güvenini kazanmak çok önemli.
Grupanya.com niye bu kadar ilgi gördü sizce? İşin sırrı ne? İş dışarıdan kolay görünse de o kadar değil. Şu anda 500 bin civarında abonemiz var ve bu aboneler kulaktan kulağa yayılarak oluştu. Yani hiç çaba sarf etmedik. Rafine bir listemiz vardı, hem Pronet'ten hem de çevremizden ama sonra fırsatlarımız çıktıktan sonra bizim dahi anlamadığımız bir şekilde çok hızla yayıldı. Ben internet işinde çok yeniyim ve anlamadım bunu.
Medrano Sirki ile çıktığınız fırsat büyük ilgi gördü galiba ki bir kez daha fırsat çıktınız… Çünkü 4 bin kişi satın aldı sirki. Yakında Ümraniye'ye gidiyor sirk, acaba fırsat çıkartsak satılır mı diye düşünüyorduk ki daha sabahtan 2 bin kişi satın almış bile. Biz günde en fazla 4 fırsat yayınlıyoruz. Ama şimdi öyle talep var ki, işletmeler kendileri arıyor, lütfen bizi de fırsata koyun diyorlar.
Fırsatları nasıl seçiyorsunuz? Bazen inanılmaz ilginç fırsatlar çıkıyor çünkü? Biz Grupanyalıları az çok tanıyoruz artık. Nelerden hoşlanabileceklerini biliyoruz. Burada köpek eğitiminden, bebek fotoğraflarında indirime kadar çok farklı fırsatlar var. Deneyim ağırlıklı, İstanbul'u keşif ağırlıklı fırsatlar çıkıyoruz. Nerede yapıldığını, satıldığını bilmediğiniz ama istediğiniz şeyler karşınıza çıkıyor. Bir aylık köpek eğitimi 2 bin 400 lira. Biz geçenlerde 400 liraya sattık, müthiş ilgi gördü.
Geçenlerde W'da 160 lira olan masaj Grupanya'da 60 liraydı. Şok bir indirim. W oteli memnun mu? Bakın W Oteli'nde bu fırsatı çıktığımız sabah 2 bin kişi masaj satın aldı. Bu ne demek? 2 bin kişiyle o mekânı tanıştırıyorsunuz. Bundan daha iyi reklam olabilir mi? Otelin, 100 gününü doldurduk. Düşünün kapasite fazlası varsa, yani günde 10 masaj yapılabilecekken 3 masaj yapılıyorsa bir anda işletme kapasitesini dolduruyor.
Türk insanı neyi seviyor bu da ortaya çıkıyor galiba… E görüyoruz ki Türk insanı, masajı, kahvaltıyı, enteresan her şeyi seviyor. Daha çok deneyim odaklı fırsatlar daha popüler oluyor. Yeme içmeyi seviyoruz.