Türkiye'nin en iyi haber sitesi
HINCAL'IN YERİ HINCAL ULUÇ

Topbaş, başkan olmaya karar verdi!..

Ana kentten birbiri ardına müthiş haberler geliyor.. Müthiş projeler.. Seçildiği günden beri nerdeyse kış uykusundaki Kadir Topbaş uyandı.. Yumruğunu masaya vurdu ve "Ben bu kentin sahibiyim. Anahtarı bendedir" demeye başladı..
Çok mutlu oldum.. Beyoğlu Belediye Başkanlığı dönemini alkışlarla hatırladığım Topbaş'ın Anakentteki suskun haline aylarca bakınca "Demek çapı Beyoğlu kadarmış" demeye başlamıştım..
Tünel projeleri müthiş.. İstanbul'un yüzey trafiğini rahatlatacak tek çözümdü bu.. Bakmayın "Niye metro değil de tünel" diyenlere.. "Zap suyunda köprü yokken, İstanbul'a köprü niye" diyen kafa ayni.. İkisi arasındaki farkı anlamıyor popülizm yapıyorlar..
İstanbul'daki araba sayısını yok mu edecek metro.. Hergün 500 yeni arabanın trafiğe girmesini mi önleyecek.. Tabii metro önemli.. O da yapılıyor.. Marmararay ne?.. SarıyerBeşiktaş sahil yoluna metro projesi ne?. Barbaros Bulvarı metrosu ne?..
Ama bu tünel projesi de çok önemli.. İlk planda ele alınan güzergahlara baktım.. Namoğlu projesi yok. İstanbul'un en çok tıkanan yeri, Ortaköy/ Beşiktaş arasını tünelle geçmeye karar vermişti, zamanın Beşiktaş Belediye Başkanı Namoğlu.. Gürtuna engellemişti. Topbaş, Namoğlu'nu davet edip, o projeye de bakmalı..
İstanbulu kullanma vergisi harika.. Bunca yatırım hangi para ile yapılacak?.. İstanbul'u kullananlar katılmalı..
Yıllar önce Norveç'te, Oslo'da görmüştüm bu uygulamayı.. Kent sınırlarında her arabadan 10 kron alıyorlardı o zaman.. Oslo'yu kullanma parası.. Oslo plakalı arabalardan da yıllık..
İstanbul'da ulaşım 11 ayrı kurum tarafından yönetiliyor.. Yıllardır New York'u örnek gösterir yazarım. Orada tüm ulaşımdan "Liman Otoritesi" denen bir kurum sorumlu.. İstanbul da öyle olacak. Halkı taşıyan tüm kurumlar tek elde toplanınca, daha birbirlerine bağlı, uygun, tamamlayıcı olacaklar. Mesela, metronun üzerinden otobüs gitmeyecek. Otobüsler metro hattına dikey çalışıp, ona yolcu getirecekler. Taksim meydanına sadece metro girecek.
En hoşuma giden projelerden biri, yeşil alanları arttırmak.
İstanbul'da şu anda adam başı 3.5 metre kare yeşil alan var. Hedef bunu iki misline çıkarmak. Dilerim bu geliştirme içinde bizim Ortaköy vadisi parkı da vardır. Namoğlu başlatmıştı İstanbul'un bu New York örneği Central Park projesini.. Trilyon harcandı, ama durdu. Gürtuna gibi, Topbaş da uzak durdu nedense.. Oysa muhteşem bir proje.. Yapanı tarihe geçirir, o kadar güzel..
Tarihi yarımada, yani Eminönü'nün araç trafiğine kapatılması projesi de olağanüstü güzel.
Topbaş bu projelerin arkasında durdukça, lafta bırakmayıp, harekete geçirdikçe biz de yanı başında duracağız, omuz vereceğiz.. Hiç merak etmesin..

***
Bu arada..
İstanbul trafiğini bilgisayar oyunu zanneden çocuğun elinden oyuncağını aldınız ve Ulus Etiler trafiğini eskiye döndürdünüz Sayın başkan.. Ama bizim Tepecik yolunu Nispetiye, Arnavutköy ve Ulus'a bağlayan by pass yolu hala kapalı.. Hala hiç işimizin olmadığı zaten dolu, zaten tıkalı Zeytinoğlu Caddesi ve Akmerkez önüne gitmeye zorlanıyoruz. Herşey eskiye dönerken bu nasıl unutuldu?.
İkincisi..
Beni ziyaret eden müdürleriniz söz vermişti, bu Galeri rezaleti konusunda önlemler alınacaktı.
Şu ana kadar değişen tek şey görmedim. Ana kent hala mafyaya mahkum!. Yakışmıyor başkanım!..

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA