Anayasanın 148. maddesine göre, şekil bakımından denetlemek, "teklif ve oylama çoğunluğu ile ivedilikle görüşülemeyeceği şartına uyulup uyulmadığı hususlarıyla" sınırlı. Görüldüğü gibi anayasa, "teklif şartı"ndan değil, "teklif çoğunluğu" ndan söz ediyor. Anayasa Mahkemesi ise, türban kararında "teklif şartı" na uyulmadığını ileri sürmüştü: "Anayasanın 148. maddesine göre, anayasa değişikliklerinde şekil denetimi, 'teklif... şartına' uyulup uyulmadığı hususlarıyla sınırlıdır. Bu hüküm, 'geçerli teklif' koşulunun bulunup bulunmadığına yönelik bir denetimi de içerir. Anayasanın diğer maddelerinde yapılacak değişiklikler, değiştirilemez özelliğine sahip ilk 4 maddenin çizdiği çerçeve içinde kalmalıdır."
Anayasa, teklif şartından değil, teklif çoğunluğundan söz etmiş olmasına rağmen, Anayasa Mahkemesi, teklif şartından yola çıkarak esasa girmiş ve iptal kararı vermişti. Bu defa da, öyle yaptı. "Her üye bir aday için oy kullanır" ibaresini hukuk devleti ilkesine aykırı buldu; anayasanın 4. maddesindeki teklif yasağı içinde mütalâa etti.