Günümüzde bir kanalın gücü ve etkisi sadece reyting puanlarına bakılarak ölçülmüyor. Reklam veren, reytingin yanı sıra başka kriterlere de dikkat eder oldu. Kanal ve programların yazılı-görsel medyada yer alma yoğunluğu, sosyal medyada anılma sıklığı gibi veriler de reklam paylaşımında önemli rol oynuyor.
Atv, reyting listelerinde, geride bıraktığımız yılın şampiyonuydu. Bu yılın ilk ayında da yerini sağlamlaştırarak korudu. Ancak en az onun kadar önemli olan bir başarı kriteri de, atv'nin 'haber olma' oranında rakiplerine fark atan bir yüzdeye ulaşmış olması. Medya araştırma şirketi İnterpress'in yaptığı araştırmada atv, Ocak ayında tam 1597 habere konu olarak bu alanda adeta rekor kırmış. En yakın rakibi Kanal D, 1143 haberle ikinci, Show TV (1109) üçüncü, FOX (905) dördüncü, Star (882) beşinci sırada. Tv8 ise ilk 10 içine bile girememiş.
Aktüel kadın programlarının haber olma sıralamasında ise atv'deki 'Müge Anlı ile Tatlı Sert' tam 121 kez haber olarak, açık ara ipi göğüslemiş. İkinci sırada Show TV'nin 'Evleneceksen Gel' programı (57), üçüncülükte ise yine Show TV'nin 'Zahide Yetiş'le' programı (45) var. Yarışma programlarının haber olma istatistiğinde ise ilk sıra 177 haber ile 'Survivor'ın. İkincilikte atv'nin 'Kim Milyoner Olmak İster?'i (114) var. Üçüncülük ise, 113 haber ile bir başka tv8 yarışması 'O Ses Türkiye'nin.
Tablo net: Atv, 'haber olma değeri' açısından da nal toplatıyor.